doet de ING Bank rekening aan naam controle?

mn broertje heeft een ING bank rekening (geen giro) nu is myn vraag: doet ing aan naam controle?? bij giro zoiezo wel...

Toegevoegd na 3 minuten:
met naam controle bedoel ik, als iemand een bedrag op je rekening overmaakt, en je voor de gein een ander naam hebt opgegeven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Ik heb vaak dat als ik iets over maak (ik heb ook ING), dat ik dan de melding krijg: Onder dit rekeningnummer is meneer/mevrouw...bekend. Dat is dus ter controle. Maar dat is alleen als je het overmaakt naar iemand die ook een ING rekening heeft. Ik sprak er laatst met een huisgenootje over en zei dat het bijna niet kan dat je iets overmaakt naar een verkeerd iemand. De ING zal dus ook aan naamcontrole doen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zit even wat te googlen en kom o.a. uit bij een discussie op tros radar http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=30&t=89415&start=20. Daar is te lezen dat ING altijd controles uitvoert. Zie ook deze vraag/antwoord:
http://www.goeievraag.nl/vraag/bank-overschrijving-naam-rekeninghouder-overeenkomen.60839 (Lees voornamelijk even de laatste twee reacties, die bevestigen mijn antwoord.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had lang geleden ook ING gehad, en deed voor de gein andere namen gebruiken, en toen was het wel overgemaakt??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreeg je toen niet later de melding dat het niet kon en kreeg je je geld niet terug gestort?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
me moeder had geld overgemaakt naar mijn rekening en ik gaf toen mijn ING rek. nummer en ze vulde by naam: pietje klaas in, toen was t gewoon overgemaakt. ik weet alleen dat bij een giro wel een naam controle wordt gehouden??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm.. dat is best vaag want bij mij was het zovaak gelukt? volgens mij bedoelen ze gewoon de giro rekening van ing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit las ik op wikipedia: ING-girorekeningen De ING gebruikt voor girorekeningen nummers van één tot en met zeven cijfers (waarbij de Nederlandse Staat rekening nummer 1 heeft), zonder controlemogelijkheid in het nummer zelf. De ING controleert de geldigheid van het nummer met een naam/nummercontrole.
De meeste banken doen dat wel , behalve bij kleine bedragen!! Maar als er bijvoorbeeld een fout ontstaat, kunt je altijd een klacht indienen.. Mij zelf gebeurt en ik heb het geld teruggekregen !!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KIjk uit dit is Fishing. Vreemden proberen jou gegevens van jouw rekening te ontfutselen. Daarna kunnen zij zomaar bij jouw rekening komen en mogelijk plunderen.
Dit komt de laatste tijd steeds vaker voor. De ING en politie is hiervan al lang op de hoogte maar kunnen het nog steeds niets achterhalen of blokken.
FRank