Harde schijf laten vallen... Hoe krijg ik mijn bestanden terug?

Help! Ik heb mijn harde schijf laten vallen en nu wordt ie niet meer herkend door windows! Als ik de harde schijf aansluit gaat het lampje wel branden en in het begin maakt ie een normaal geluid maar dat stopt het geluid opeens... Ik weet nu niet meer wat ik moet doen, er staan oa alle foto's van de afgelopen jaren op dus ik wil ze graag terug... Weet iemand hoe ik de harde schijf weer aan de praat kan krijgen of hoe ik mijn bestanden kan terugkrijgen? Gr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig, 2 vragen over harde schijven achter elkaar aan :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog grappiger: de eerste is verwijderd. Waarom post je hem opnieuw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu heb ik geen antwoord waar ik zeker van ben, maar misschien als je je computer eens opstart met Linux. Misschien dat hij hem dan wel ziet? Je kunt een installatie van Linux op USB draaien, dan hoef je niks te installeren. Ik gebruik altijd Ubuntu, als je de ISO download kun je hem op een USB installeren met een programma die op de ISO staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb al div HD 'gered' met de prog die ik in mijn antwoord noem het werken met Linux/Ubuntu had bij mij in ieder geval geen enkel resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MufMuf: Bedoel je mij? Denk dat de eerste verwijdert is omdat ik nog niet ingelogd was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoelde de eerste vraag van Jordii. :) Ik had daar een (mijns inziens) kloppend antwoord gegeven, maar als hij z'n vraag verwijdert en opnieuw stelt heb ik weinig zin dat nog een keer te gaan uittypen. Hij moet dan maar in z'n mail kijken, daar staat 'ie ook nog wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh oke,de eerste vraag was al weg toen ik antwoord gaf
ItisILeClerc
12 jaar geleden
gewoon restoren vanaf je back-up

Antwoorden (6)

Raadpleeg een Data recovery bedrijf

Data recovery bedrijven beschikken doorgaans over jarenlange ervaring in het recoveren van data van beschadigde harde schijven. Zij kunnen de aard van het probleem vaak gemakkelijk achterhalen, zonder de schijf daarmee verder te beschadigen. Mogelijke herstelwerkzaamheden variëren van het repareren van de bestandsstructuur, tot het ‘repareren’ van een of meerdere onderdelen in de harde schijf om deze (tijdelijk) weer uitleesbaar te maken.

Vaak bieden dergelijke recovery bedrijven een gratis diagnose aan. In die diagnose wordt er gekeken wat de aard van het probleem is en eventueel ook welke bestanden men terug kan halen. Op basis van de diagnose doet het bedrijf dan vaak een voorstel voor de verdere recovery.

Toegevoegd na 2 minuten:
De prijzen van de professionele data recovery bedrijven variëren van €400 tot €3900.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets had ik ook... Mensen op internet zeiden toen tegen me dat de bestanden verloren zijn, maar ik had een perfecte noob-oplossing: aansluiten op een andere computer dan waar je hem normaal op aansluit. Geen idee hoe dit werkte, maar daar werd de harde schijf wel ineens gelezen en daarna op mijn computer ook weer. Wie weet helpt dat, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D
capthavoc
12 jaar geleden
Het valt zeker te proberen
Maar als je electronica op je hdd kapot is dan zit er echt niet veel anders op dan een data recovery bedrijf
en dat kost kapitalen helaas
Je kan naar een data rec bedrijf zoals woord geantwoord,maar dat gaat heel snel in de papieren lopen!
Er zijn div prog te downloaden waarmee je het zelf kan proberen.
-power data recovery
-file scavenger
-pc inspector file recovery
zijn er een aantal als je ff zoek op internet kan je ze wel vinden.
o.a. op www.download.com
je kan dan zoeken op data/file recovery.
Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Je 'kapotte 'HD wel even aansluiten op een andere pc en daar dan ook het rec prog op installeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat een kans dat alleen de behuizing inclusief printplaatje kapot is gegaan door de val en dat de schijf zelf nog in orde is. Als je een beetje handig bent kun je de schijf uit de behuizing halen en hem als een interne schijf aansluiten op je pc. Met een beetje mazzel heb je alle data weer terug die je op de schijf opgeslagen hebt.

Je kan de schijf ook monteren in een andere behuizing van een externe schijf als je deze hebt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tip: Vraag een whizz kid bij jou in de buurt. een vriend die slim is met computers ofzo... die kan de schijf zien en zeggen wat er mis mee is en waarom hij zo doet.

mijn vermoeden is dat er aan de binnenkant ( Bij het lampje, een draadje los is en dat dit draadje op de printplaat gesoldeerd moet worden.
5 minuten werk als je het de juiste persoon vraagt.
maar zorg dat ie het niet verkloot, want dan ben je alles kwijt.
ik kan hem helaas niet zien dus ik kan niet zeker weten of dit het probleem is ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://hardeschijfherstel.nl/

dat is een jobbie van mn collega systeembeheerder.