Ik krijg steeds de melding "bijna geen virtueel geheugen meer'. Wat moet ik doen? Ik heb het in mijn Windows XP systeem al vergroot tot maximaal.

Ik doe om de dag schijfopruiming en regelmatig defragmentatie. Wat kan ik nog meer doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Download treesize, dan zie je precies waar veel data staat, dit opruimen of op een andere plek(dvd externe harddisk ) zetten. Kan je echt niets opruimen, dan 2e harddisk installeren, of een grotere.
Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zit je RAM geheugen al helemaal vol en probeert hij blokken geheugen van/naar de harde schijf te verplaatsen. Extra RAM in je computer plaatsen kan dan een heel stuk helpen (ook qua snelheid), zo lang je nog niet meer dan 4GB hebt. Kijk ook eens in de task manager (taakbeheer) welk programma zoveel geheugen inneemt, misschien is daar wel iets mis mee.

Toegevoegd na 2 uur:
Het virtueel geheugen staat dan wel op disk, maar als het al maximaal staat en toch volloopt, dan helpt schijfopruimen (en dingen weggooien, nieuwe schijf kopen e.d.) helemaal niet! Meer RAM en/of niet teveel applicaties tegelijk draaien, dat is de oplossing. Een programma als firefox bijvoorbeeld gebruikt enorm veel geheugen als je veel tabs open hebt staan.
gvrox
12 jaar geleden
flink opruimen en dan niet alleen dat wat schijfopruiming vind maar oude programma,s er af films die je gedownload hebt eraf
of inderdaad een grotere harde schijf kopen
een extra schijf of een grotere c schijf maar dan zul je alles weer opnieuw moeten installeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
het weggooien van 2 of 3 of meer films video's zie map mijn video's
lucht meestal al flink op
capthavoc
12 jaar geleden
Kijk eens naar je opstartprogramma's want die vreten intern geheugen. Je kunt deze via configuratiescherm ->
systeem en beveiliging -> systeemeigenschappen -> geavanceerd -> opstart- en herstelinstellingen
wijzigen. Er staat meestal veel overbodige programma's aangevinkt.
12 jaar geleden
Virtueel geheugen wordt door windows zelf toegewezen. Meestal is dat tot maximaal 10 % van de restwaarde van de C:\ schijf. Als deze te vol wordt kan dat tot deze melding leiden.
Je kunt het ook handmatig toewijzen even via de help opzoeken.

Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je systeem herstel aanstaat, meestal als je ff uit zet en dan weer aan scheelt ook een hele hoop.

Maar let wel op zet hem alleen uit en dan weer aan als je 100 % zeker weet dat je pc goed is.