Wil windows 98 op laptop zetten met microsoft word 97. staat nu vista op. hoe maak ik harde schijf leeg? staat op cd. laptop hp pavilion entertainment

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

niet doen dus
als je laptop vista aankan dan kan je misschien beter overwegen xp er op te zetten
of, nog beter, windows 7 er op te zetten
maar zelf vista is goed. als je maar genoeg geheugen hebt
min 2 gig werkgeheugen
met een tripje naar de pc boer is dat vaak voor een euro of 20 wel op te lossen. echt de moeite wel waard
is hooguit 10 min werk tenzij het werkgeheugen op een moeilijk bereikbare plek zou zitten en dat is zelden het geval.
vista werkt verder prima met word 97 samen dus dat probleem is te overzien

Een ander oplossing is misschien win98 dual boot
maar vergeet niet dat win98 een fat 32 partitie nodig heeft
maar zoals gezegd win98 is hopeloos verouderd en vandaar ook moeilijk of zelf niet goed te installeren met hardware die niet meer samenwerkt met win98
het zal waarschijnlijk al moeilijk blijken je drivers voor de netwerk kaart te vinden dus als je er geen verstand van hebt begin er dan niet aan.

Als er nu al standaard vista op staat is win 7 een betere optie(zie link)
en als dat te duur is koop dan meer geheugen dat is de goedkoopste optie.
met een beetje mazzel kan je soms ook bij zeg maar en estafette 2dehands winkel wel een microsoft office 2000 vinden voor een prikkie en dat werkt zeker ook goed.
capthavoc
12 jaar geleden
Gewoon de harde schijf formatteren = format C: