Hoe sluit je internet aan?

Heb het nooit hoeven doen, nooit afgevraagd hoe het precies werkt. Nu zit ik op kamers en de internet hier is zwaar bagger. Ben van plan om eigen internet aansluiting te kopen.. Hoe gaat dit in zijn werk + aansluiten???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Je kunt zelf een internetabbonement afsluiten bij diverse aanbieders. Gewoon eens kijken wat voor jou het best is.
Eenmaal een internetcontract afgesloten ontvang je een modem thuis. Dit is de ontvanger van internet. Deze moet je tussen de telefoonaansluiting en je computer doen. Dmv kabels.
Meestal zit er bij de modem een installatiecd waarmee je een programma op je computer installeer. Zo kun je verbinding maken met internet.

Er zijn tegenwoordig ook diverse andere mogelijkheden op gebied van draadloos zonder modem. Ik geloof dmv een soort usbstick. Dan heb je geen modem of telefoonaansluiting meer nodig maar maak je rechtstreeks verbinding.

Mocht je een abonement hebben afgesloten, dan kun je met de betreffende maatschappij ook een afspraak maken voor een monteur. Deze komt de boel dan aansluiten. Dit kost alleen wel een paar tientjes meestal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt eraan of je draadloos wilt,

zo ja, dan heb je een telefoon aansluiting nodig,
dat is een.
een modem dat is twee
en een ontvanger of een ingebouwde netwerkkaart

je connenct je PC of Mac met het modem, via een wpa psk beveiliging of alleen een wpa, dat verschilt..je voert het serienummer in en internetten maar.

en niet draadloos? dan gaat er een kabel rechtstreeks in de telefoon aansluiting en in je PC of Mac

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Abonnement nemen bij een provider. Je krijgt een modem en kabels en je kunt hem zelf aansluiten. Instructies voor het inloggen zitten er bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek in elk geval een abonnement waarbij je GEEN draadloze apparatuur krijgt. Draadloos is moeilijk goed te beveiligen. Iedereen kan rustig op zijn gemakkie proberen om je verbinding te hacken. Tenzij je expert bent, zou ik zeggen: neem 't risico niet.
En verder moet eigenlijk bijna elk standaardabonnement wel voldoende zijn, tenzij je elke dag films wil downloaden. 'T lijkt er dus op dat je je internet moet delen met anderen? Maar dan zou 't bij iedereen langzaam moeten gaan?
Ook kan 't zijn dat je favoriete sites (TPB?) gewoon langzaam gaan omdat de _geboden snelheid_ gewoon niet hoger is! Dan kan je wel 100Mbit glasvezel nemen... Dat verbetert niks als je een 1GB bestand probeert binnen te halen als er 'aan de andere kant van de lijn' maar een paar kB/sec. beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hem gewoon normaal beveiligd is het al voldoende. Expert-hackers zullen altijd door beveiligingen heenkomen, Experthackers kunnen ook je PC hacken als je internet bedraad is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de gebruiksaanwijzing volgt kun je je draadloos netwerk goed beveiligen. Probleem is vaak dat mensen het standaard wachtwoord bijvoorbeeld niet wijzigen en de naam van het wireless network. Voor een 'hacker' (groot woord voor weinig werk) is het dan heel simpel om een lijst met standaard paswoord te googlen bij dat netwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als je hem gewoon normaal beveiligd is het al voldoende." Vaak niet. "Probleem is vaak dat mensen het standaard wachtwoord bijvoorbeeld niet wijzigen en de naam van het wireless network." 'T gaat om de beveiligingsprotocollen. Die zijn niet goed (genoeg). 'T punt is dat als iemand er echt op uit is om jóuw draadloze verbinding te hacken, dat er goede kans is dat ie daarin slaagt. Hij hoeft alleen maar met een laptop in de buurt te zijn en allerlei kraakprogrammaatjes te proberen die ie zo van TPB kan plukken. Ik blijf erbij: niet aan draadloos beginnen, als je geen expert bent.
Heel simpel.

Zie link

http://www.tele2.nl/internet/internet_aansluiting.html