Kun je foto's v/d digitale camera opslaan bij 'afbeeldingen' op de computer met een geheim wachtwoord?

Vanavond heeft mijn dochter, vergezeld van haar a.s. schoonmoeder, mijn andere dochter en mij, trouwjurken gepast en de juiste gevonden:-).

Ik heb hier wat foto's van gemaakt. Maar nu moeten die foto's natuurlijk (traditie-getrouw) geheim blijven voor de rest van de familie, m.n. haar a.s. echtgenoot!
Ik kan ze op een stick zetten maar mijn dochter kennende raakt ze die zo kwijt....

Terugkomend op mijn vraag dus: wie weet of het mogelijk is om de foto's van DE trouwjurk op de pc te zetten met een soort van wachtwoord, waarbij alleen zij (mijn dochter) erbij kan...?

1.3K

Het beste antwoord

Hallo trotse mama! Alvast gefeliciteerd!:)
Vergeet alle inpakprogramma's. Die zijn makkelijk te kraken. Probeer eens te zoeken in google op "free encryption software" bijvoorbeeld.. "http://www.truecrypt.org/" In het kort: Hiermee kun je een beveiligde directory aanmaken en je bestanden encrypten (coderen) met wachtwoord. LET OP: Wachtwoord vergeten betekent bij dit soort programma's meestal dat je niet meer bij je bestanden kunt. Maak voor de foto's wel een aparte map aan en encrypt niet meer dan die map;)
Dit werkt of je nu een pc hebt met 1 of meerdere accounts.
(Nogmaals, Wachtwoord NIET kwijtraken)
Succes mocht je er wat aan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je winrar op winrar.nl download kun je al deze documenten inpakken en met een wachtwoord beveiligen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het makkelijker doen, en ze op een usb stick planten. Kun je ze er even bij pakken als het nodig is...

Anders is het bovenstaande antwoord een goede optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb in die tijd een geheim e-mail account (gmail) geopend. Hier de foto's opgezet. Via dit account stuurde ik ook de foto's door naar anderen en maakte ik alle afspraken die met trouwen te maken hadden.
Heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komen de foto's zodra je ze via Gmail bekijkt dan niet ergens in de tijdelijke bestanden op je PC te staan? Waar toekomstige echtgenoot erop zou kunnen stuiten? Ligt er natuurlijk wel aan hoe technisch echtgenoot in kwestie is, veel mensen hebben nooit een reden om in de tijdelijke bestanden te neuzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, niet over nagedacht.
Maar dan zou ik zeggen, voor alle zekerheid na bekijken de map tijdelijke bestanden wissen. Mochten ze erin komen te staan.
Zet de foto's op een gratis account als Photobucket.com. Dan kunnen ze van de pc af:D.

www.photobucket.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de fotos opgeslagen in een totaal ander mapje.
Onder vakantie parijs, of fotos van mijn auto. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Ik hoop dat het een mooie dag wordt voor jullie
(ik stap ook volgend jaar in dat ene bootje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zelfs steganografisch kan dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om een PC met Windows XP?
Zo ja, als je dochter de enige is die op die pc werkt, dan is er niks aan de hand. Ze moet haar wachtwoord veranderen als dat bij anderen bekend is en verder zorgen dat ze uitlogt of de pc 'locked' als ze van haar plek gaat.
Is ze niet de enige, dan kan ze een nieuw gebruikersaccount aanmaken (Instellingen->Gebruikers accounts).
(De rest gaat even in het Engels) Ga in het menu naar 'Folder options', scroll helemaal naar beneden, onderste optie 'Use simple file sharing' moet uitgevinkt zijn.
Daarna neem je een map of maakt een nieuwe waar die foto's in komen. Rechts-klik->Eigenschappen->3e tab 'Security'. Geef de gebruiker die je net gemaakt hebt 'Full Control' en ontzeg elke andere gebruiker alle toegang. Klik OK en sluit alle vensters die open staan. Je kunt nu alleen bij de foto's als je als die ene gebruiker bent ingelogd, of als je het wachtwoord van die gebruiker geeft als daar bij het openen van die map om gevraagd wordt.
Als je ingelogd bent als die gebruiker gelden weer dezelfde regels als boven: wachtwoord niet afgeven en uitloggen of locken als je de pc alleen laat (al is het maar voor 10 sec!)