HELP! Ik heb een computer met Windows Vista , ik ben alleen het wachtwoord vergeten..ik heb al 2 dagen alles gegoogled! Zie extra uitleg ...help!?

Ik heb OPHCRACK gebruikt ..maar hij zei: ''password not found''...ik ben echt einde te raad nu ..

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb 2 accounts:
''naam'' (met wachtwoord)
Gast (zonder wachtwoord)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Hoe kan je nou een wachtwoord vergeten wat je elke dag gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben een LANGE tijd niet op die computer geweest
maar weet je iets ?
Amadea
11 jaar geleden
'k Zal even zoeken of Vista daar ergens een oplossing voor heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahahha ik heb hetzelfde probleem.. Heb mn pc al zo'n jaar niet meer gebruikt.. Mijn vriend -pc nerd- komt er binnenkort naar kijken, hij wist m wel te hacken.

Antwoorden (2)

Je bestanden terugkrijgen is vrij makkelijk. Zorg voor een bootable linux distributie. Klinkt moeilijker dan het is. Bijvoorbeeld ubuntu. Je download een .iso bestand, brand dat naar een CD/DVD (wel via de goede manier, op google staat het uitgelegd) en start de pc op met die cd.
Ubuntu start nu op vanaf de cd, en je kunt je bestanden kopiëren naar een usb stick o.i.d.
Je computer weer kunnen gebruiken is nog een paar stappen verder. Zowiezo eerst je bestanden veilig stellen zoals hierboven.
Dan pak je je Windows Vista installatieschijf erbij, en installeer je windows opnieuw. Kies wel voor een schone installatie waarbij je je bestanden kwijtraakt, je hebt ze toch gebackup-ed. Dan bestanden terug zetten en je kunt je PC weer gebruiken.
Bedenk je wel eventjes, of een wachtwoord echt nodig is. Ik heb ook geheimen op mijn laptop staan, maar ik vertrouw er gewoon op dat mijn huisgenoten mijn privacy respecteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je geen hersteldiskette gemaakt. Dan is de enige oplossing nog het via de administrator te doen. Wat wel als gevolg heeft dat de toegang tot e‑mailberichten of versleutelde bestanden in jouw beveiligde account voorgoed verloren gaat. Maar 't is beter dan niks...

Meld je aan bij administrator. Hopelijk weet je daar het eventuele wachtwoord nog wel van. Dubbelklik op Lokale gebruikers en groepen en klik op Gebruikers.
Klik met de rechtermuisknop op de account waarvoor je het wachtwoord opnieuw wilt instellen en klik vervolgens op Wachtwoord instellen.
Typ en bevestig het nieuwe wachtwoord.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb alleen deze accounts:
Adil
Gast
Geen administrator...