waarom schakelt mijn laptop steeds vanzelf uit?

Vaker komt het voor dat mijn laptop vanzelf uitschakelt. Als ik hem aan laat staan en ik doe er even niks mee dan gebeurd dat. Aan de kabels en de bedrading ligt het niet want die zijn goed. De ventilatie is ook goed. In de optie energiebeheer en beeldscherminstellingen staat: Het beeldscherm uitschakelen na zoveel minuten: nooit
En de computer in slaapstand zetten na zoveel minuten: nooit.
Dus aan deze instellingen die zo ingeschakeld staan kan het niet liggen toch?
Ik hoop dat iemand mij raad kan geven.
Ik heb Windows Vista en gebruik Firefox.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (1)

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
De grootste boosdoeners heb je al nagelopen.
Nu moet je even een stapje verder gaan.
Kijk eens in de logboeken van je systeem.
Op deze computer rechtsklikken, beheren.
Dan zie je aan de linkerzijde ergens logboeken staan.
Vouw deze open en kijk in de windowslogboeken.
De toepassingen en systeem zijn hierin de belangrijkste.
Als je deze opent dan zie je vanzelf of en welke problemen er zijn.
Aan de hand met deze gegevens kan je direct actie ondernemen, maar je kan hiermee ook onderzoek verrichten op het internet om zo tot een oplossing te komen.

Je kan ook navraag doen op een gebruikersforum zoals bijvoorbeeld.
http://www.pc-helpforum.be/forum/

Geheid dat je hiermee verder komt