is iets educatief hacken legaal?

bij veel hack sites staat er wij zijn voor geen enkele reden aansprakelijk en alleen gebruiken voor educatief gebruik. als je bijv 2 pc's hebt en je probeert met je ene pc de andere te hacken ben je dan strafbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Als jij daarmee inbreekt op de privégegevens van een huisgenoot, dan is het wel degelijk huisvredebreuk. Maar weet die persoon ervan en heeft hij of zij toestemming gegeven, dan is het als educatie te beschouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inbreken op je eigen PC is nooit strafbaar natuurlijk, althans als je zelf alle twee gebruikt.
Amadea
9 jaar geleden
Op een pc die je zelf gebruikt is het overbodig om in te breken, want daar ken je de inlogcodes van...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik was ook niet van plan dingen te gaan hacken om ergens achter te komen ik wou alleen even kijken of dit werkte
https://www.youtube.com/watch?v=yeq2VOQmBnI
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een pc die je zelf gebruikt is het overbodig om in te breken, want daar ken je de inlogcodes van… Dat is een aanname, sommige mensen raken wel eens een code kwijt. Daarnaast kan je iemand anders even een andere inlogcode in laten geven en kijken of je die kan hacken. Ook zou je kunnen kijken of je zonder het intikken van de bekende code toch de computer kan hacken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hobbykluizenbrekers hebben ook vaak de sleutel van een kluis of slot, het spel is deze te openen zonder het gebruik van de sleutel. https://www.youtube.com/watch?v=fI7Lx-73lU0

Het beste antwoord

In jouw reactie staat een youtube filmpje met de ‘hack’ deze uitleg behelst eigenlijk alleen het op afstand uitschakelen of herstarten van een PC, is enorm kleuterwerk want het maakt geen gebruik van ‘loopholes’ en kwetsbaarheden in het systeem, het mechanisme is bewust bedacht door Microsoft. Kortom met deze peppie&kokkie youtube bijdrage is er geen sprake van hacken… dus kun je met een gerust hart, de PC van je kamergenoot op een reboot of shutdown trakteren zonder dat de BVD op je stoep staat. :-) de switch optie -i geeft een popup waar je een grappige tekst kunt plaatsen… maar als het ‘slachtoffer’ heel snel shutdown -a typt in een command venster dan ‘abort’ hij/zij het plannetje….

Als je vanuit een educatief oogpunt wilt hacken, Virtualiseer Windows of Linux met Virtual box op je eigen PC zo wordt niemand het dupe. Probeer dan op deze machine de kwetsbaarheden op te sporen…dan ben je educatief bezig (Tip: laat Retina Security scanner op je virtuele host lost en vind je kwetsbaarheden als een beginnetje)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang het je eigen pc´s zijn is het niet strafbaar.
Maar als je natuurlijk de pc van iemand anders gaat hacken ben je strafbaar bezig.