Kan een PSU van 300 watt de AMD Radeon R9 270x (500 watt recommended) aan?

ik ben benieuwd of dit kan. Kan dit uberhaupt wel? Of krijg je gewoon minder FPS? En als het niet kan, wat is een goede PSU?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is kans dat het wel kan. Zeker als het een goede PSU is. Als je systeem echter 1 moment meer dan 300 Watt vraagt knalt gelijk je PC uit. De door de fabrikant opgegeven waarde van 500 watt is verzonnen zodat ze altijd goed zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Groter probleem is dat die Radeon 2 extra PCIe stroomconnectors nodig heeft. Weinig of geen 300 watt voedingen hebben die. Dus je zal toch een andere voeding moeten gaan halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt beter een goede psu kopen (zeg corsair vs450 of vs550) en zeker zijn dat je genoeg watt hebt, dan dat je je gedrag aanpast aan de psu. Voor een paar tientjes heb je een goede psu met +/- 500 watt. Daarnaast moet je kijken naar PCIe aansluitingen (heeft je huidige psu genoeg connectoren). Met de Corsair VS550 zit je sowieso goed (ong. 55 euro). Die heb ik op mijn R9 290 zitten. Ik weet niet welke uitvoering je hebt, maar kijk ook even of je de geluidproductie kunt hebben als hij over de 60% draait. De r9 200 serie wordt snel warm en kan in sommige gevallen beter worden uitgebreid met een gpu koeler zoals de Arctic Accelero Extreme IV (alleen online te koop, ong. 65 euro). Afhankelijk van je skills kun je het zelf installeren of het bijv. door de technische dienst van een computerzaak in je buurt laten doen.