Wat gebeurt er wanneer iedereen overstapt naar Ziggo?

Als klant van KPN met maar 50 Mb/s internet, ben ik nogal jaloers op de klanten van Ziggo met hun 120 Mb/s internet voor dezelfde prijs. Daarnaast heeft Ziggo nu veel reclame. Dus vroeg ik mij af: als iedereen (b.v. alle bewoners in één straat) naar Ziggo overstapt, zorgt dat dan voor mogelijke problemen met de verbinding?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
Ik denk dat je nooit die volle 120 mb zult halen maar ondanks dat zal je snelheid wel omhooggaan. zelf al zou iedereen overstappen
je kan misschien eens aan glasvezel denken ? als het beschikbaar is
dan heb je echt een directe lijn . (maar dat is wel duurder) Vraag is, wel , heb je het echt nodig? Tegenwoordig is het downloaden van film ed steeds lastiger en eigenlijk steeds meer overbodig.
dus zitten we toch bijna aan de grens van wat we echt nodig hebben. Toch het lijkt me zeker de moeite waard. ook al zou iedereen overstappen (wat wat theoretisch is)
als het dezelfde prijs is. zal je er zeker niet op achteruit gaan
ik weet alleen niet of je je telefoonnummer kan meenemen tussen kabel en adsl. als je dat nog hebt
toch even alles goed nakijken.
einde contract etc.
jodyenboyke
8 jaar geleden
Ik ben weggegaan bij Ziggo en heb sneller internet, ben goedkoper uit......
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iedereen overstappen?? Dan moet je wel overal Ziggo hebben. Wij, bewoners van een buitengebied in de Marne, moeten het nog gewoon doen met een stokoude PTTkabel en ADSL.
Met 50 Mb jaloers op mensen die 120 Mb halen. Hahaha ik moet altijd wel een beetje lachen als ik zo iets lees. We moeten ons hier met 5Mb of minder behelpen. Gaat prima hoor alleen is een smart tv bijv niet aan ons besteed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dinsdag de hele dag geen internet, volgensmij omdat iedereen vrij was.

Het beste antwoord

Die problemen zijn er al... Stel dat in de straat 50 mensen Ziggo hebben van 120Mbit/s, dan is de totale bandbreedte 6Gbit/s Zoveel Gbit/s heeft Ziggo niet voor deze straat beraamd, het is met andere woorden overboekt omdat Ziggo er van uit gaat dan niet iedereen op het zelfde moment op het Internet zit en flink aan het downloaden is.

Ziggo doet eigenlijk een belofte die zij niet waar kan maken, want deze claim is gemaakt onder de meest ideale omstandigheid dat minstens de helft van de abonnees in deze straat televisie zit te kijken of met vakantie is. Deze overboeking heb je vooral bij kabelaars en niet bij ADSL/VDSL diensten zoals KPN die aanbiedt.

Dus wat gebeurt er wanneer iedereen opstapt op Ziggo? Heel simpel...dan krijg je heeeeeel traag internet.(totdat iedereen gaat klagen en dreigt over te stappen, en dan breiden ze de capaciteit uit met truuks zoals DWDM/CDWM op dat tracé)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat was wel een heel snel en volledig antwoord. Ik zou graag naar Ziggo overstappen, omdat ik bij KPN zelfs bij de router niet de 50 Mb/s haal. Maar ik zal eerst ff verder kijken.
Bedankt voor je reactie.