Hoe kan ik een beveiligingsvraag instellen op mijn gmail account?

Ik wilde de beveiligingsvraag op mijn gmail account wijzigen. Daarvoor heb ik eerst de oude vraag verwijderd, maar kreeg geen mogelijkheid om een nieuwe in te stellen. Heb overal bij instellingen gezocht, maar deze optie valt nergens te vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Ik heb zitten zoeken, maar kon de beveiligingsvragen (ondanks aanwijzingen op internet) ook niet vinden...
Google blijkt deze optie echter sinds december uit Gmail gehaald te hebben.
Je kunt alleen nog een telefoonnummer of tweede e-mailadres invoeren om weer toegang te krijgen tot Gmail.

Beveiligingsvragen zijn niet echt veilig, omdat veel antwoorden simpel kunnen worden geraden en/of gevonden via Google, Facebook, Twitter etc.
SimonV