Ik heb een race stuurtje gekocht maar de aansluiting zit niet op mijn computer, hoe kan ik hem gebruiken?

Ik kan online niet binden wat voor aansluiting dit is. Is er een adapter voor om het over te zetten naar usb?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zal er ongetwijfeld zijn maar een nieuw stuurtje kopen MET USB is waarschijnlijk goedkoper...!
Ritsuka
8 jaar geleden
ziet er uit als een oude aansluiting, is dit tweedehands?
capthavoc
8 jaar geleden
is een "antieke" aansluiting analoge gameport pre USB maar dat hoeft niet een probleem te zijn ik weet niet of je handig bent maar je kunt soms nog wel oude geluidkaartje kopen waar deze poort nog op zit dit is zulke basic hardware dan ook al zou je de driver van de geluidkaart niet installeren
deze poort vindt hij ook zonder driver zelf windows 7 ed https://nl.wikipedia.org/wiki/gamepoort

Antwoorden (1)

Het zal wel een game port zijn zoals die op geluidskaarten te vinden zijn/waren. Een converter die je kunt gebruiken is: https://www.conrad.nl/nl/logilink-usb-20-aansluitkabel-1x-usb-20-stekker-a-1x-d-sub-stekker-15-polig-150-m-zwart-ul-gecertificeerd-986536.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CMOljZ69-8YCFeoJwwod7HEEcg&WT.srch=1

Een goedkopere optie kan zijn om een 2e hand geluidskaart te kopen die nog zo'n game port heeft (maar let er dan wel op dat deze kaart in jouw PC past, waarbij belangrijk is dat PCI niet hetzelfde is als PCIe)
gvrox
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
twee zielen 1 gedachte let inderdad op die slot
PCI (meestal witte slot)
ouder slots ISA zwart van kleur zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens in je pc hebben