Kan het glasvezelnetwerk van mijn wijk verkocht zijn aan 1 provider ?

Dit is een nieuwbouw wijk in Oosterhout NB de contreie .Even kon geïnformeerd over glasvezel pakket bij kpn . Dit ging echter niet omdat ziggo de macht heeft over het glasvezelnetwerk . Valt hier iets tegen te doen ? Ziggo lijkt me niet de beste keus .

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ziggo heeft wel een glasvezelnetwerk, maar dat is NA de coaxkabel die naar de huizen liggen. Of je wel of niet glasvezel hebt kan je zien in je meterkast, je hebt wel of niet een glasvezelmodem geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Glasvezel modem heb ik wel .

Antwoorden (1)

kabelnetwerken in Nederland zijn van één provider. De verschillende netwerk providers weigeren om elkaar als content provider toe te laten op het eigen netwerk. De OPTA is opgericht om dit soort toestanden van monopolisme aan te pakken, maar het lijkt erop dat OPTA zich alleen met KPN bemoeit, want de kabelaars worden nu al jaren met rust gelaten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Troost je, ZIGGO is nog niet de kwaadste, ik zit met CAIWAY opgescheept.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag gaat over glasvezelnetwerken. Niet over kabelnetwerken, (ook al is een coaxnetwerk voor 95% glas, het laatste stuk is toch nog coax).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er in Oosterhout glasvezel ligt tot aan de voordeur, dan wordt dat uitsluitend door Ziggo geleverd. Maar de opmerking die je maakt is mogelijk ook correct, waarschijnlijk heeft ziggo haar netwerk in die regio nog niet tot aan de voordeur verglaasd en is glas in die regio niet leverbaar aan particulieren.
Blijft staan dat UPC en KPN ook geen oplossing hebben, want die hebben helemaal geen kabelnetwerk in die regio en mogen ook hun content (TV zenders, telefoniediensten, internet) niet over het Ziggo netwerk aanbieden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/glasvezel-internet/plaatsen/glasvezel-oosterhout.htm