Neemt een VPN het thuisnetwerk over?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vragen suggereren dat je geen idee hebt wat een VPN is. Neem eerst eens wat algemene informatie tot je: https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtueel_Particulier_Netwerk

Antwoorden (2)

Nee, Je maakt eerst verbinding met je thuisnetwerk, dan met je provider en vanuit je provider met de VPN.

Vervolgens browse / gebruik je dus via je VPN, dat is wat alle programma's zien.
Zij zien dus niet meer dat jij bijv via Ziggo zit en ongeveer in Amsterdam.

In plaats daarvan zien zij de locatie van de VPN ( of de server)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij bouw je een VPN op vanuit het apparaat waar je achter zit naar je router en zo verder het internet op naar je bestemming. Je eerste zin suggereert dat je tot aan je provider zonder VPN zit. Dan heb je er nog niks aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aanvullend. Met een VPN maak je een tunnel tussen je apparaat en de diensten waar je gebruik van wilt maken. Je zorgt ervoor dat je verkeer niet door anderen gelezen of afgetapt kan worden. Volgens mij weet jij ook niet helemaal wat een VPN is.
VPN (Virtual Private Network) is een netwerk dat over internet, via een getunnelde (encrypted) verbinding, zich gedraagt alsof het 1 lokaal netwerk is.
Je hebt dan alle eigenschappen van 1 (lokaal beheerd) netwerk dat geografisch gescheiden is. Dit in tegenstelling tot een gerouteerd netwerk dat extra beheer en kennis vereist om de diverse netwerkfuncties (DNS, sharing enz.) te routeren en enkele funkties zelfs uitsluiten (zoals broadcasting) en bovendien minder veilig is.