Gaat je internetbundel sneller op door 4G?

Sinds ik 4G heb is binnen anderhalve week mijn internetbundel van 2 gb op. Terwijl ik niks anders doe dan voor dat ik 4G had.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Het kan als je apps gebruikt die automatisch schakelen naar een betere audio- of videokwaliteit als de snelheid dat toelaat.
paulus811
8 jaar geleden
Idd. is het zo dat 4G internet het mogelijk maakt om veel meer data in kortere tijd te verstoken dan mogelijk was met 2G en 3G. Dat komt doordat 4G veel meer in staat is om vooral video in zeer hoge resoluties te streamen maar dat ook met audio kan.

Het is daardoor zeer verleidelijk gemaakt om de vele in HD video-clips te bekijken of real-time audiostreams te beluisteren op je telefoon.
Ook de vele apps die beschikbaar zijn en waarvan er sommige zijn die continue data versturen en ontvangen maken dat databundels als 2 GB achteraf te klein blijken te zijn.

Je zal dus ten allen tijde kritisch met je data bundel om moeten gaan en niet alles klakkeloos moeten willen bekijken, beluisteren en downloaden.

Iedere smartphone beschikt over een zgn. datateller app. die aangeeft hoeveel data je hebt verbruikt in een bepaalde periode. Maar ook je provider heeft zulke apps die een real time datategoed produceren en aangeven wat je nog tegoed hebt.

Op deze pagina http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/extra/mobiel-internet-dataverbruik/ lees je alles over dataverbruik en tips over je gebruik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dit kan WEL, misschien omdat je meer foto's of filmpjes download . Dit gaat vaak onbewust. Voordeel van het 4G netwerk is wel dat het veel sneller is dan 3G. Met 3G kun je beschikken over maximaal 8Mbit terwijl je met 4G over 150Mbit kunt beschikken dus alleen maar voordelen dus. Je kunt zelf je bundel in de gaten houden bij instellingen op je smartphone (in mijn geval een windows smartphone).Als je dit goed in de gaten houd kom je niet voor verrassingen te staan.
Vr,gr, Atze