Is het nodig om een 8gb videokaart te kopen in plaats van een 4gb kaart?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen de gtx 970 (4gb) en de amd r9 390(8gb).

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee. Of je moet gaan gamen in 4K resoluties. Misschien dat het dan een klein beetje effect heeft, anders is het waarschijnlijk onzin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dit geld ook voor de games die komende jaren gaan komen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-eyes-on-with-pc-shadow-of-mordors-6gb-textures Tsja weet je wat het is. Ik zal niet zeggen dat er straks niet meerdere games die 6,8 en nog meer GB VideoRAM zullen ondersteunen. De vraag is meer of je er daadwerkelijk wat aan zult hebben. Als de textures en resolutie 8GB VRAM vragen zullen je instelling zodanig hoog staan dat je videokaart het amper zal trekken en je alsnog met ~20FPS overblijft. Dan zal je dus de instellingen verlagen en je dus de 8GB niet nodig hebben. Zie het als een bak aardappelen en een aardappelschiller. Je kan wel een hele grote aardappelbak kopen, maar de aardappelschiller kan maar 5 aardappelen per minuut schillen. Zal je dus eerst een snellere schiller moeten halen wil die bak sneller leeg gaan. Echter de nieuwe schiller neemt ook zijn eigen bak mee. (schiller=GPU, bak=RAM).