Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In een mail staat: het resultaat van de fraudedetectiecontroles voor deze afzender is negatief. Wat betekent dit?

Dit is de gehele mededeling: Het resultaat van de fraudedetectiecontroles voor deze afzender is negatief. Deze afzender is mogelijk niet betrouwbaar.
Vreemd genoeg vind ik deze zin alleen in Goeie Vraag-verwijzingen zonder dat de vraag zelf genoemd wordt.
Bv Op Google staat:
Als ik op internet kijk bij bijvoorbeeld een tekst, staan er ...
www.goeievraag.nl/computers.../internet-kijk-bijvoorbeeld-tekst-woorde...
Internet geschiedenis verwijderen helpt ook niet. Ik ben nu dus op ... Wat betekent: Het resultaat van de fraudedetectiecontroles voor deze afzender is negatief. Deze afzender is mogelijk niet betrouwbaar? anoniempje9876 Kun je op twee ...

Als ik dan de vraag open in Goeie Vraag, blijkt die mededeling er helemaal niet in te staan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
874
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dit verschijnt waarin wanneer u wat doet?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Letterlijk betekent deze zin, dat men geen fraude heeft kunnen constateren (waar blijkbaar een vermoeden van mogelijke fraude bestond). Niet meer en niet minder: er is dus geen garantie dat de afzender bona fide is, maar in elk geval heeft men geen fraude geconstateerd.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens lijkt mij deze zin nogal juridisch ingegeven, blijkbaar wil men zich ergens tegen indekken. En de uitdrukking 'Deze afzender is mogelijk niet betrouwbaar?' kan slaan op werkelijk iedereen; want door het woord mogelijk in te lassen, is iedereen die ook maar een kans van 0,00000000000000000000000000042 heeft om onbetrouwbaar te zijn, erbij gesleurd (je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat deze persoon voor meer dan 99,9999999999999999 procent betrouwbaar is.

Wat je echt wilt weten is hoe betrouwbaar de fraudedetectiecontroles zijn! Het is zelfs voor mij, zonder enige achtergrond in de richting van fraude-opsporing, mogelijk om te zeggen 'dat ik geen fraude heb geconstateerd'. Nogal wiedes, ik snap er de ballen van. maar hoeveel verstand hebben de mensen/ het systeem ervan, die/dat deze controles heeft uitgevoerd? Dat is waar het om gaat. Want daarmee staat of valt de bewering, qua betrouwbaarheid. Zie de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het enige antwoord, daarom het beste.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding