sla de " toets aan en daarna de o. je krijgt dan ö.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
zonder shift kun je de " toets toch ook niet aanslaan? spreekt dus voor zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ö hrt werkt +1 Nu nog de Accent grave en de Accent ecu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor het antwoord.....het is me gelukt....!!!

Andere antwoorden (7)

Houdt de entertoets ingedrukt terwijl je de toets met de twee puntjes indrukt, laat los (nu is er nog niets te zijn),
druk daarna op de toets met de gewenste letter (in jouw
geval de O).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe tegelijkertijd SHIFT en " en typ daarna (dus SHIFT niet meer ingedrukt) de 'o' in. Dit zorgt voor de ö.

Toegevoegd na 38 seconden:
Ai, te laat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druk op Shift en gelijkertijd op ". Nu druk jij o, e, i of wat je ma wilt zodat je een ö, ë, ï ezv krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Shift+" en dan de letter werkt alleen als je dead-keys aan hebt staan. Dat is bij een mac niet altijd het geval. Je kunt umlaut krijgen door Option+u te gebruiken, waarbij de Option toets ook wel bekend is onder de naam 'Alt'. Zie de link in de bron voor meer leestekens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat boven genoemde dus niet werkt op jouw computer. Dan kan je nog proberen de ALT+0214 om de ö (ALT ingedrukt houden als je de cijfers intypt) als dit werkt kan je de rest via speciale tekens bekijken dit zit ergens onder je bureaublad in het startmenu en de te gebruiken codes staan op het onderste balkje als je op de tekens gaat staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alt + U (umlaut) en dan de letter waar je de puntjes op wilt. Zo zijn er bijvoorbeeld ook Alt + e voor een streepje naar rechts en Alt + ` voor dit streepje naar links. Zo zijn er nog veel meer talloze toetsencombinaties op Apple. Deze staan allemaal op de site, apple.com/nl

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit werkt overigens alleen op Mac. Met een Mac Toetsenbord op een Windows werkt het gewoon zoals op een 'normaal' Windows toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Type option-u en daarna de o. De option-toets kan alt heten. Op dezelfde manier type je een umlaut boven alle klinkers.
Accent grave gaat op dezelfde manier, maar begint met option-`(onder de ~), accent d'aigu: idem maar beginnen met option-e.
Zoek in MacHelp naar "accenten" om te zien hoe je andere accenten en aparte letters kunt typen.