Waneer moet ik denken aan geheugen uitbreiding ?

Ik heb een laptop met vista, op mij C schijf past nog maar 25% geheugen wanneer moet ik gaan kijken voor geheugen uitbreiding

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je ongeveer nog 10 % hebt kun je denk ik het beste gaan kijken. Je kunt ook nu al gaan kijken. Het maakt eigenlijk niet echt heel veel uit wanneer je gaat kijken. Maar veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

25% = 40 GB?

Ik weet niet wat je allemaal op je laptop knalt?

De laptop zit technisch gezien dusdanig strak in elkaar gepakt dat uitbreiding van het geheugen doorgaans niet mogelijk is...

Hiernaast moet je inderdaad afvragen, of dat uitbreiding van het geheugen wenselijk is. En dan zou je inderdaad een externe 500 GB (of meer) HDD kunnen overwegen. Deze zijn niet zo heel erg duur in prijs...

Maar uitgaand van die 40 GB. Dit zijn circa 1200 mp3'tjes die je bijvoorbeeld op die externe HDD kunt plaatsen...

Uitgaand van mijn eigen laptop: Ik ben al 2 jaar bezig met de laatste 20% vrije schijfruimte. En deze had ik gisteren op 16% staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog 66,1 GB op je C schijf? Dus dan heb je in totaal 300 GB geheugen op je HDD? Dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken. En dan ga ik er even van uit dat je vrijwel alles al op schijf heb staan dat voor jou belangrijk is... In databestanden zijn dit nog ruim 1 miljoen bestanden nadat je E schijf vol is. En een slordige 7500 mp3'tjes... Dus ruimte zat als ik je reactie juist interpreteer...
Je zou al eens je schijf kunnen defragmenteren, dat kan nog net fatsoenlijk als je 25% over heb. Bij 80-85% kan je er eens over nadenken om te formatteren en een hard schijfje er bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt twee keuzes: opschonen (dus oude rommel verwijderen of op DVD archiveren), óf HD vervangen. Maar dat is met en laptop niet zo eenvoudig als een PC. Hangt van je merk en type af. Het beste kun je gewoon even naar een PC winkel gaan, die kunnen je verder informeren over mogelijkheden en prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst kijken wat je van je pc kan verwijderen, want straks koop je extra geheugen terwijl je er allemaal nutteloze programma's op hebt staan.