Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je een kabelbreuk bij een koptelefoon?

Hallo,

Uit mijn koptelefoon komt alleen nog geluid uit
rechterzijde. Waarschijnlijk kom dit door een kabelbreuk.

Maar hoe voorkom je een kabelbreuk bij een koptelefoon?

En waarom zijn die draden van een koptelefoon zo
enorm lang? (soms wel 1 meter!). Waarvoor??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kabelbreuk kan komen door te strak oprollen van het snoer, doe dat dan ook niet en doe het gewoon los in een la.
waarom er een lang snoer aan zit is ook simpel te verklaren, ik ben zelf dj, en als dj word er nogal eens wat gesprongen, maar ook dat je je makkelijk kunt omdraaien om bij je platen te komen (als je nog cd gebruikt, ik gebruik sd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer te achterhalen waar de breuk zit.
Als het bij de plug zit zou je kunnen overwegen om er een nieuwe plug op te zetten na het snoer een stukje hebben ingekort - heey, inkorten is precies wat je wil, 2 vliegen in 1 klap! ;) Kies in dat geval voor een Neutrik, die zijn heel bedrijfszeker. De 3.5" versie is wel een gepriegel om te monteren...

Van veel merken koptelefoons kun je het kabeldeel in zijn geheel als serviceonderdeel bestellen. Dan heb je nog iemand nodig die het voor je kan vervangen, misschien ben je handig en kun je het zelf. Sennheiser heeft veel koptelefoons met stekkertjes aan de schelpen, dan ben je zo klaar (check als je die hebt even of de stekkertjes er wel goed inzitten!).
In het andere geval, inclusief een plug-vervang-actie zul je moeten solderen.

En een meter lengte vind ik niet zo gek hoor, misschien is langer niet nodig voor gebruik met een iPod/mp3 speler maar ik zou niet veel aan mijn koptelefoon hebben als het snoer korter zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding