hoe ontdek je een kabelbreuk? (+ vervanging)

Ik heb een koptelefoon met kabelbreuk erin. ik vind het zonde om de koptelefoon weg te gooien omdat het alleen aan de kabel licht. waar kan ik de kabelbreuk vinden en hoe vervang/repareer ik dat? BVD

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
2K

Antwoorden (1)

Het is moeilijk om precies te bepalen waar een kabelbreuk zit.Bij hoofdtelefoon zit de breuk meestal bij de plug (mini-jack of jack)Dit is het punt waar de kabel het meest te verduren heeft.Wat je kunt proberen is je hoofdtelefoon aan te sluiten. En dan de kabel te bewegen centimeter voor centimeter. Zorg dat de rest van de kabel niet beweegt.Zo kun je horen of het geluid wegvalt of juist terugkomt.Dan zou je de kabel kunnen doorknippen net voorbij deze plek en daar dan een nieuwe plug aan solderen.Andere mogelijkheid is de gehele kabel vernieuwen.Succes!