Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik dat mijn versterker een extra aarde heeft?

Ik heb een oude Dvd-speler omgebouwd naar een 5.1-kanaals versterker.
Deze zoemt nogal, maar zodra ik de ground aanraak van de input dan is het gezoem weg. Nu begrijp ik dat ik dan de aarde maak, een ground loop isolator wil niet helpen.

Is er een manier om deze verstoring weg te werken op een of andere manier. Hierbij moet ik wel zeggen dat de stekker maar een 2-aderige stekker is, dus via de stekker ground laten maken is geen optie.

Iets met condensatortjes ofzo? Ik ben geen expert op dit gebied

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, Ik ben zelf geluidstechnicus en ik denk dat je een aardlus hebt en ik denk dat je het tegenovergestelde moet doen. Probeer de aarde te ontkoppelen en kijk of het dan weg is of probeer de aarde (mantel) tussen de verschillende apparaten te ontkoppelen dit zorgt voor een aardlus. In mijn wereld gebruiken we voor dit soort situaties een DI dit is een soort trafo waardoor je earth lift maakt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hallo,

Ik ben zelf geluidstechnicus en ik denk dat je een aardlus hebt en ik denk dat je het tegenovergestelde moet doen. Probeer de aarde te ontkoppelen en kijk of het dan weg is of probeer de aarde (mantel) tussen de verschillende apparaten te ontkoppelen dit zorgt voor een aardlus. In mijn wereld gebruiken we voor dit soort situaties een DI dit is een soort trafo waardoor je earth lift maakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk een aardlus...of simpeler je hebt ergens aarde die niet klopt.
Een ander aard contact ontvangt dan juist het aard 'signaal' van een ander aardcontact...dus ipv. dat daar de aarde weg wordt gevoerd krijgt hij de aarde van een ander aangevoerd en dus is in principe het hele device niet meer ge-aard.
Dat is de zoem/brom die je hoort.