Hoe sluit ik mijn home cinema set aan op de tv zonder HDMII?

Hallo,

Ik wil graag mijn home cinema control center aansluiten op de TV, zodat ik het geluid van de TV via de boxen kan laten afspelen.

De home cinema set bevat geen HDMI aansluiting.

Ik heb het met een SCART kabel en een stereo audiokabel (rood en wit) geprobeerd, maar tot op heden lukt het me niet om geluid uit de boxen te krijgen.

Ik kan de Home Cinema Set op de volgende functies instellen: DVD Multi, DVR/DVD, VCR, VIDEO en TV.

Ik heb verschillende opties geprobeerd, maar het lukt me niet om het op te lossen.

Daarnaast als ik de stereo audiokabel die eindigt voor een ingang voor bijvoorbeeld een telefoon, wordt het geluid over de twee voorste boxen en de subwoofer afgespeeld.

Op de foto's zijn de uitgangen van de set en de tv te zien. Verder zit op de Home Cinema Set de volgende aansluitingen voor SCART: TV, DVR/DVD en VCR.

Kan iemand mij helpen die er wel verstand van heeft?

Met vriendelijke groet,

Kevin

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
4.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet een audio output vinden van je TV. En als je 5.1 wil moet je een digitale audio output vinden. Het eerste heb je gevonden. Die geeft alleen 2.0. Als je TV geen digitale out heeft of HDMI met ARC kan je weinig 5.1 uit je tv krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Mijn TV heeft een digitale out ingang. Maar waar moet die in bij de Home Cinema Set?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(Het is een digitale uitgang, dat is belangrijk, het woordje out geeft dat aan.) Op de HC-set moet je het in de digitale ingang steken. Heb je die? Zover ik kan zien niet, maar ik maar een deel van je in en uitgangen zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb even een foto vervangen, dan kan je het zien. Volgens mij idee zit die er wel bij. De oranje ingang. Maar als ik een kabel van de TV naar de Home Cinema Set leg dan brengt dan geen verandering. Ik denk dat die kabel niet meer goed is. Hij ziet er zeg maar hetzelfde uit als die van de audio stereo kabels, maar dan is het er eentje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik gebruik zeg maar de stereo audio kabel die zich uit mond in een ingang voor de telefoon/headphone. Die heb ik in de headphone bij de TV aangesloten. Dit is de enige manier waarmee ik geluid uit de boxen kan krijgen tijdens het TV kijken. Wel raar dat de SCART en stereo audio kabel niet werken toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles heeft te maken met de richting van het geluid(en beeld) en de mogelijkheid tot wel/geen 5.1 SCART kan wel, maar dan zal je TV audio out over SCART moeten ondersteunen en heb je een speciale SCART kabel nodig die zowel in als out component heeft. Digital out naar digital in is de manier. Moet je daarna nog wisselen van input op je eceiver?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okeee. Ik heb op de TV maar één SCART ingang. (Exit 1, RGB, CVBS) Ik weet niet of die audio out ondersteund. Als dat wel zo is, zal het dus aan de SCART kabel liggen. Als je bedoeld dat ik de receiver op een andere instelling moet zetten, zoals DVD Multi of TV is dat een ja. Ik krijg geluid via DVD Multi en DVR/DVD. Maar eigenlijk zal ik met een simpele stereo audio kabel van de receiver naar de TV en de digital out naar digital in al klaar moeten zijn toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou er een stereokabel van de de receiver naar je tv moeten? Digital out(tv) naar Digital out(receiver) en dan heb je 5.1 geluid van tv naar receiver. Ik weet niet of die audio out ondersteund. Als dat wel zo is, zal het dus aan de SCART kabel liggen. Je hebt deze SCART connectors die je kan schakelen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/archive/a/a7/20070802024836!Multiconnector-scart-chti.jpg

Antwoorden (1)

Koop in de speciaalzaak een hdmi naar scart of rgb adapter
Of kijk op je mediabox (upc all in one pakket) of er gewoon n hdmi op zit / sluit niet de tv maar de mediabox aan op de home cinema set.
Heeft u niks van dit al...maar kijkt u tv via kabel...dan moet het via dvd of video speler/recorder) kwaliteit zal natuurlijk nooit meer HD zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hdmi naar scart of rgb adapter Bestaat niet. HDMI is digitaal je hebt daar een converter(duur) voor nodig omdat om te zetten naar analoog. En als je dat koopt heb je er niks aan HDMI naar de TV geeft alleen audio terug als je TV en receiver HDMI ARC ondersteunen (als de receiver geen HDMI heeft kan dat dus niet). De digitale tuner direct op de receiver aansluiten is wel een goede (hoeft niet per se met HDMI) is wel een goede optie.