Kun je een soundbar op de vloer zetten of geeft dit slecht geluid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
4.3K

Antwoorden (2)

Nee, dat geeft geen slecht geluid. Zolang ie maar onder de TV staat, want het gaat om de hoge tonen die horen 'uit het beeld' van de TV te komen. Waar je subwoofer staat maakt echt niet uit, die mag desnoods onder de zitbank staan.
escape
9 jaar geleden
Dit geeft wel slecht geluid. Geluid weerkaatst direct via de vloer naar boven wat voor meer vermogen zorgt, ong 3db erbij. Hoge tonen zijn zeer richtingsgevoelig. Dit in combinatie met eventuele resonanties, maakt dat je meer kans hebt op slechter geluid. Dus hoe lager de speaker staat, hoe vreemder het geluid klinkt ten opzichte van jouw tv. Of je tv een stuk lager zetten en hopen dat de weerkaatsing en mogelijke resonantie niet te erg wordt.