Hoe sluit ik een 2-aderige zwart/rode luisprekerkabel aan op een jack-input?

Is het mogelijk om op de luidsprekerkabel twee male RCA aansluitingen te maken die via een female RCA naar een jack gaan? Is het signaal dan nog sterk genoeg? Zijn er andere mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
5.3K

Antwoorden (2)

Je moet gewoon even een 3.5mm Jack halen en als volgt solderen:

allebei de zwarten aan GROUND (die lange met de knijplipjes) en de ene rode aan het linker lipje en de andere rode aan het rechter lipje:

http://www.tandyonline.co.uk/3-5mm-stereo-jack-plug-2pk.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
In de vraag was sprake van één (1) rode draad.
Hoezo links en rechts.
Simpel. Als het hier om 3,5 mm jack gaat kun je even een kabel van 3,5 mm jack naar RCA bij de Action halen voor 2 euro. Knip de RCA stekkers er vanaf. Verbind dan de massa's van de jack kabel met elkaar en met één van de luidspreker kabels. Draai dan van de jack kabel de kernen bij elkaar en verbind deze met de andere kabel van de luidspreker. Beide even solderen en isolatieplakband eromheen, of alleen dat laatste als je niet kunt solderen. Is dan wel een noodoplossing...

Voor 6,3 mm jack zijn er verlooppluggen beschikbaar naar 3,5 mm jack.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bovenstaande is in geval van stereo jack. Als het om een mono jack aansluiting gaat moet je alleen de buitenste polen van de jackplug aansluiten op de luidspreker kabel. Een draad wordt dan verbonden met één kern, niet beide.