Hoe sluit ik twee speakers aan op een tv?

Ik heb twee speakers met losse rood-zwart draden als uiteinden. Nu wil ik deze graag direct aansluiten op mijn tv. Naast de tv is ook nog een Bose 321 systeem aangesloten die het geluid al versterkt over twee boxen en een subwoofer. Hoe sluit ik de 2 andere losse speakers dan aan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Antwoorden (2)

Zonder extra versterker moet je bij het inwendige van de T.V. zijn. Je moet dan de extra speakers bij de eigen speakers van de T.V. aansluiten.
jc54
9 jaar geleden
Het Bose 321 systeem heeft geen mogelijkheid tot aansluiten van extra luidsprekers, omdat de complete surround sound wordt verwerkt door de bijgeleverde luidsprekers.
Het zijn ook geen standaard luidsprekerkabels die van de basmodule naar de satelliet speakers gaan, en dus kun je deze ook niet splitsen om de extra luidsprekers aan te sluiten. De informatie die Bose hierover levert schiet te kort om hier technisch meer mogelijkheden over te geven.
Luidsprekers via de televisie aansluiten raad ik niet aan, omdat je dan het geluid van je 3-2-1 set teniet doet.