Hoelang trekt mijn accu van 12v het met een versterker / wubsoofer van 1000 watt met 2x 400 watt speakers?

In mijn boot wil ik flink geluid hebben. Ik heb 2x 400 watt speakers, hiernaast een versterker inclusief subwoofer van 1000 watt. Mijn accu is 12v. De dynamo van het motortje is tevens aangesloten op de accu.

Hoelang kan ik ongeveer muziek luisteren (geluid niet constant op 100% natuurlijk) ?

Als er een ander advies is, hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (1)

Dat is helemaal afhankelijk van de capaciteit van de accu, en is het een normale startaccu of is het een (semi) tractie accu. Een tractie accu is zo geconstrueerd dat de accu over lange tijd een "matige" stroom kan leveren, terwijl een startaccu zo geconstrueerd is, dat deze gedurende korte tijd een hoge stroom kan leveren.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reply. Het is een startaccu. Hoe nu verder :) ?
Bordensteker
9 jaar geleden
Roeien met de riemen die je hebt :) ?
Eigenlijk zou je voor dit doel een tweede accu moeten inzetten. Dat kan dan het beste een tractie-accu zijn, die je thuis weer bijlaadt.