Heeft het uitgangsvermogen (RMS) (bv. 2,8 watt) te maken met hoe hard een boxje kan? (wanneer het over boxjes gaat)

de vraag lijkt me wel duidelijk...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (1)

RMS is een wortel berekening van het gemiddelde in het kwadraat(Root Mean Square) Deze aanduiding zegt feitelijk helemaal niks en wordt vooral gebruikt om onrealistische claims van hifi fabrikanten tegen te gaan. Als die beweerden dat hun versterker 100W(RMS) is dan is de RMS aanduiding een veilige marge waarmee je versterker en speakers het maximaal vermogen een lange tijd kan weerstaan.