Kan ik op een stereo versteker 1 output gebruiken zonder problemen?

Ik heb een mengpaneel met versterker. Kan ik hem dan zonder problemen gebruiken met 1 luidspreker op Output Left bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja.
Mits het geen buizen versterker is.

Het beste antwoord

Ja hoor, geen probleem. Het is niet zo dat je hem dan scheef trekt of zo. Sterker nog, vaak zijn de transistoren of IC's van beide kanalen op hetzelfde koellichaam gemonteerd. Dus als een kanaal niet gebruikt wordt en koud blijft, kan het kanaal dat je wel gebruikt zijn hitte beter kwijt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja het kan
Zet dan wel het kanaal wat je gebruikt dicht of zet de balance om zodat hij niet staat te werken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je niet: "Zet dan wel het kanaal wat je NIET gebruikt dicht "?
Als je het kanaal wat je wel gebruikt dicht zet, blijft het waarschijnlijk vrij stil.