Kan elke pop filters op deze microfoon ?

Ik heb al een tijdje deze: http://www.i4-muzique.nl/samson-co3usb-condensator-microfoon.html?gclid=CjwKEAjwhdOwBRDFsYTfhvzX1hYSJAAfCUcL_lGRnKm7YDliE7vR5_OCdgXKj7dy2o25ZrcZKj8uYRoCQ13w_wcB Studie microfoon.
Mijn vraag is of elke pop filter (zo een windschermpje klepje met gaas) op deze microfoon kan worden gezet

Alvast bedankt

8 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pop filter wordt voor de microfoon geplaatst.
Afhankelijk van type (degene welke je aan het statief vastmaakt kan voor elk microfoon) kan deze er voor.
Voorbeeld: http://www.i4-muzique.nl/i4-muzique-plop-filter.html
Je hebt ook types met een verbinding op de microfoon (of spin) zelf.
Deze moet dan natuurlijk wel dan op de microfoon passen.
http://www.i4-muzique.nl/samson-mtr101a-condensator-studio-microfoon-kit.html#
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even voor mijn idee: Wat doet een popfilter exact?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voorkomt pop geluiden door luchtdruk (bij bjvoorbeeld de P en T) in je microfoon, houdt verder ook wat speksel ;) tegen.
andyka
8 jaar geleden
Dankje voor de reacties , als je een pop filters gebruikt moet je dan ook een plop ding erop ? of is alleen een pop filter al genoeg .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alleen een pop filter is dan voldoende (of je moet nog meer pop willen filteren, maar dit zal dan ook ten koste van het geluid gaan).

Antwoorden (1)

Hallo,

Ja, dit kan zeker.
Maar ik zou wel op letten op welke manier je deze vast moet zetten want het is namelijk niet altijd even handig. Maar verder maakt het niet uit welke je er voor doet.

Als je het over een plopkap hebt (zo'n ding wat er helemaal omheen gaat) moet je wel opletter want hier zit een verschil in de maten.