sony versterker geeft aan LFE, hoe op te lossen?

ik heb een sony str-dh510. En sinds dat ik deze op een andere plek ik mijn kamer heb gezet, met nog steeds dezelfde speakers staat er nu op het display LFE.
Het geluid klinkt nu ook veel zachter (en met minder Bass) als ik hem via een HDMI verbonden heb naar mijn pc.
(Kan het zijn dat ik een setting veranderd hem op mijn pc?)

Ik heb nog niet eerder deze melding gehad op de versterker
als ik hem op een ander kanaal zet met B.v.b de radio of ps3 dat staat er geen LFE op het display

mijn set up: 5 speakers en een subwoofer.
pc aangesloten op de versterker via HDMI

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (1)

Voordat we het over het daadwerkelijk aansluiten van de subwoofer gaan hebben is het goed om een aantal zaken op een rijtje te hebben:
een subwoofer is altijd mono (enkel). Lage tone weergeven in stereo is niet nuttig en bovendien nauwelijks hoorbaar
Er kunnen geen twee kapiteins op een schip zijn. Een tweede subwoofer gaat veelal de eerste tegenwerken omdat lage tonen erg veranderen op hun weg naar uw oren en dus ook naar de andere subwoofer. Zelfs met één subwoofer kan dat een probleem zijn als u deze bijvoorbeeld in een hoek van de ruimte hebt staan. Goede subwoofers zijn dan ook vaak voorzien van de faseregeling die dit probleem geheel of gedeeltelijk oplost.
U moet kiezen of u het filter van de actieve subwoofer of van de receiver/verterker gebruikt. Beide filters gebruiken is niet gebruikelijk en zorgt ervoor dat u niet het volledige vermogen benut van uw subwoofer. Immers, twee maal filteren zorgt voor onnodige verzwakking. Daarnaast beïnvloeden de filters elkaar zodat u uw subwoofer defect kan klinken terwijl hij gewoon goed werkt. Aansluitingen
Er bestaan drie typen aansluitingen om een subwoofer op uw versterker aan te sluiten. Sommige subwoofers hebben één tulpplug aansluiting. Andere hebben twee tulpplugaansluitingen (stereo). Ook zijn er subwoofers met luidsprekeraansluitingen. De frontspeakerdraden gaan dan via de subwoofer naar de front luidsprekers. Samengevat zijn de aansluitingen dus:
Enkele tulp plug LFE input
Dubbele tulp plug Line input
Luidspreker aansluitingen
Enkele tulpaansluiting. Veelal is dit een ongefilterde ingang. op deze manier laat u uw versterker het subgeluid filteren. Deze ingang is dus speciaal voor de sub out van uw versterker
Dubbele tulp plug. Dit is de ingang met cross-over filter van de subwoofer.