het klepje voor de dvd-speler in mijn audiosysteem zit vast, is er truukje om dat weer te openen?

als ik op open/sluit toets druk gebeurt er niets meer

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
Cryofiel
8 jaar geleden
Afhankelijk van de oorzaak van het vastzitten: soms lukt het door een paperclip open te buigen en die in het kleine gaatje te steken dat je in of vlakbij het klepje vindt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of een keer tegen de lade te drukken tijdens het openen procedure.
@Cryofiel, gaatje bevindt zich vaak alleen op computer spelers, maar als deze speler een gaatje heeft is ook dat een optie.
Antoni
8 jaar geleden
DVD-speler even uit en daarna weer aan zetten of zelfs even uit de stekker uit het stopcontact zou ook kunnen helpen.
paulus811
8 jaar geleden
Ik zou de bovenplaat van de speler er even af schroeven, vaak zie je dan het mechaniek zitten en zie je ook wat het probleem veroorzaakt.
ItisILeClerc
8 jaar geleden
rechtsklik eject de DVD-drive
paulus811
8 jaar geleden
Rechtsklik?? In een audiosysteem?
ItisILeClerc
8 jaar geleden
mmm, dat zou wel eens moeilijk kunnen worden...

Het beste antwoord

Als je de DVD-lade met de hand dichtgedrukt hebt, kan het automatisch transportsysteem (via de open-dicht knop) geforceerd zijn. Ik heb zoiets meegemaakt. Moest toch even de expert naar laten kijken. Voor €30,- was het weer gerepareerd.
Niet zelf wrikken of forceren, want dan maak je nog meer kapot.
jc54