Hoeveel is mijn oude fotocamera waard?

Ik heb laatst een oude Olympus Camedia Digital Camera C-370 ZOOM teruggevonden. Na ik weet was deze fotocamera in 2005 €111,- waard. Hij maakt foto's in 3.2 megapixel De camera heeft ook een filmfunctie, maar zonder geluid. Alles werkt prima en de camera heeft geen beschadigingen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
10.7K
ronron1212
10 jaar geleden
Nu is de waarde niets meer net wat een gek er nog voor over heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt hem ook op http://tweakers.net zetten.

Antwoorden (4)

Zoveel als iemand er voor over heeft. Daar kun je achter komen via een online marktplaats of veiling. Zet je advertentie op bieden en wacht af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nauwelijks iets waard.
Een beetje telefoon heeft al een 3.2 mp camera.

Ik heb ook nog een aantal oude analoge en digitale camera's.....helaas gaat die handel en de ontwikkeling in die branche zo snel en dat er voor "gewoon oud" en "gewoon tweedehands" amper een markt is.
Dat is iets anders voor oude analoge grootbeeld camera's of bijzondere exemplaren of de eerste digitale camera (die met floppy disks) en dan nog voor de liefhebber.

Er zijn wat handelaren die doen in tweedehands.

http://www.cameranu.nl/nl/occasion/r21?gclid=CIOJ4tCmtbgCFYRP3godVioAMA

Er zijn ook sites voor verzamelaars.
http://www.catawiki.nl/catalogus/83-foto-en-filmcamera-s
Als je daar zoekt op Olympus, heb je kans.........
http://www.catawiki.nl/search?type=241&q=olympus&commit=Zoeken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Een collega verzamelt camera's Oude digitale camera's krijg geen cent meer voor. Als je 10 euro ervoor kan vangen mag je in je handen klappen.
Wat de gek er voor geeft, helaas. Geef hem maar cadeau aan een neefje of persoon die een eerste interesse in fotografie toont.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de handel (inruil) helemaal niets, en ook op een verkoopsite zal hij niet veel opleveren. Wellicht kan je hem cadeau doen aan een organisatie die er nog wat mee kan. Zelf heb ik een aantal oudere digitale camera's en een laptop aan zo'n organisatie gegeven. Deze stuurt ze naar Afrika waar een Nederlands contactpersoon ze ontvangt en verdeelt naar gelang het is. Mijn set kwam in een stadje terecht waar men het nu gaat gebruiken om jongeren een opleiding fotografie/journalistiek te geven. Met andere woorden er wordt een wekelijkse 'stadskrant' gemaakt. De jongeren die voor dat project in aanmerking komen hebben geen ouders meer. Veelal zijn deze overleden aan aids. Zo komen je oude spullen toch nog goed van pas. Overigens naast deze (Stichting Willen en Doen) zijn er veel van die organisaties die op deze manier heel gelukkig worden van jou oude (verouderde) spullen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is gewoon met recht het allerbeste antwoord!