Canon 60D een goede koop tweedehands?

Ik overweeg een Canon 60D te kopen, dit weliswaar tweedehands. Omdat ik graag een goede camera wil en twijfel tussen het nieuw kopen van een Canon 700D of een tweedehandse 60D hoop ik dat iemand me de beste optie kan geven.
De Canon 60D is 2,5 jaar oud heeft ongeveer 50.000 clicks en heeft de laatste 1,5 jaar als back-up camera gediend, waardoor deze niet meer intensief gebruikt is.
Is het de moeite waard om dus de tweedehandse camera te kopen, omdat deze nog steeds betere prestatie's levert dan de nieuwe 700D?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Als de camera verder ok is, is de 60D een optie. Schat wel maar gelijk nieuwe accu's aan. Want die zullen wel ver heen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de 700D ken ik niet, maar de 60D wel, die heb ik zelf ook. Het is een goeie camera. gebruiksvriendelijk en veelzijdig. kwalitatief goeie foto's.
50.000 kliks is ongeveer de helft van wat een chip aan kan. de meeste gaan ongeveer 100.000 kliks mee. of de chip dan op de helft al veel in kracht is afgenomen weet ik niet, de mijne heeft ong 10.000 kliks gehad en presteert nog steeds erg goed.
de accu is inderdaad veel eerder versleten, maar die zijn via internet ook goedkoper te vinden, dan in de canon winkels