kan je een video die in het donker gemaakt is verlichten?

Ik heb in de nacht een video gemaakt maar daar valt natuurlijk niks van te zien omdat het beeld zwart is. Is er een manier om de video alsnog te bekijken? Dat ik dus de video kan verlichten.

Gaat hier om eem video die gemaakt is op een galaxy s3

Toegevoegd na 3 minuten:
En hoe goed is de kwaliteit dan nog? Kan je dan nog mensen herkennen etc?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
3K

Antwoorden (1)

Zo bekijken kan niet, je zult je filmpje eerst door een video-montage programma moeten halen. Maar er moet natuurlijk nog wel iets te zien zijn, als het echt pikdonker is geef ik je weinig kans. Je moet er wel rekening mee houden dat het beeld erg korrelig wordt. Je kunt de knoppen hiervoor meestal vinden onder kleurcorrectie. Met de gamma-schuif versterk je vooral de donkere kleuren, met de andere schuiven regel je bij tot contrast, helderheid en kleur goed zijn.

Op het bijgevoegde plaatje een screenshot van de schuiven op Pinnacle Studio 14, met daar op de standen die ik pas gebruikte om een donkere video lichter te maken. Hoewel je dat niet zou verwachten staat de helderheidsknop minimaal, dat is als tegenwicht omdat je je contrast maximaal moet opvoeren om een "leesbaar" beeld te krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Plaatje schuifregelaars:
http://i.imgur.com/enTD4v6.jpg