Mijn fotobestanden op een sd card is onleesbaar. Ik krijg de melding: Onbekende codec: VLC kon de audio- of videocodec niet identificeren.Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
2K
Ritsuka
9 jaar geleden
je hebt de instelling van 'openen met' verkeerd staan. VLC is niet bedoeld voor foto's
capthavoc
9 jaar geleden
Lees je de Sdcard met een cardreader of via een poortje op de camera zelf?
zijn die files met die sdcard in de camera nog wel afspeelbaar ?
lees je ze rechtsteeks vanaf de SD of heb je ze eerst gekopieerd naar HD ?
probeer eerst eens of je die files met een ander programma kan openen dan vlc.
Gewoon windows viewer o.i.d als je rechtsklik op de file
kies dan "openen met" meestal kom er dan een lijst met andere compatible programma's.
probeer verschillende ? VLC is wel heel erg universeel en kan zowat alles afspelen dus kans bestaat dat ze inderdaad corrupt zijn.? Misschien kan je een opdracht "scandisk? je sdcard helpen ?
Als de files inderdaad defect /corrupt zijn is dan weet deze het wellicht nog te herstellen. iets als recuva werkt denk ik niet aangezien het bestand niet is verwijderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@captcha Ik neem aan dat je chkdsk bedoelt. http://www.techiemania.com/know-the-difference-between-scandisk-and-chkdsk-utility.html https://support.microsoft.com/en-us/kb/2641432/nl http://www.tekrevue.com/tip/how-to-scan-fix-hard-drives-with-chkdsk-in-windows-8/
capthavoc
9 jaar geleden
ik word oud ;)

Antwoorden (2)

VLC is een video/audio programma. Foto's bekijk je met een fotoprogramma. Open het bestand met een ander programma.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1. Plaats je SD-kaart in jouw PC/Laptop.
2. Open de map
3. klik met de rechtermuisknop op een foto
4. Selecteer 'Openen met...'
5. Selecteer 'Standaard programma selecteren'

Kies een fotoprogramma om te openen, bijvoorbeeld 'Windows Photo Viewer'.
Nu zullen foto's voortaan met dit programma worden geopend.