Ik wil een camera in huis ophangen die beelden opneemt voor ongeveer 10 dagen welke is geschikt?

Ik wil geen joekel van een camera hebben die je van een kilometer afstand al ziet. En wat heb je daar nog meer voor nodig?

Moet je dat aansluiten op een computer of heb je daar internet voor nodig? Hoe werkt dat?

8 jaar geleden
in: Camera's
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet je meer zorgen maken over de opslagcapaciteit die je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Normaliter gebruik je daar een IP-camera voor. Je kan dan de beelden op laten slaan online(service die wat zal kosten) of zelf de beelden op een HDD schrijven. Vaak neem je geen echte video, maar een aantal foto's per minuut/seconde om zo de hoeveelheid data redelijk te houden.

Antwoorden (1)

Je bent dan op zoek naar een IP-camera. Je hebt niet per se internet nodig maar wel een netwerk met aangesloten PC. Hoewel internet handig is en leuk omdat je dan met sommige software vanaf je smartphone/tablet je huis in de gaten kan houden.

Je verbindt de IP-camera met de router en zorgt dat deze in hetzelfde netwerk zit als de PC waarop je de beelden wilt opslaan (zorg voor voldoende ruimte op de HDD). Met de software kan je dan dingen als resolutie en beelden per seconde instellen.

https://www.google.nl/search?q=ip+camera+with+software&oq=ip+camera+with+software&aqs=chrome..69i57j0l5.4890j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=ip+camera&tbm=shop&spd=10019073969721175165

https://www.youtube.com/results?search_query=ip+camera+test

Er zal een hoop verschil zitten in kwaliteit/mogelijkheden van zowel de hardware als de software. En natuurlijk de prijs.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.ipcameracenter.nl/product/311939/category-213412/foscam-fi9821w-zwart-v2.html

Er zijn er ook met SD-kaart opslag, het zal natuurlijk erg afhankelijk zijn van de instellingen (en grootte SD-kaart) hoelang je hiermee kan opnemen. (er zijn ook camera's die alleen opnemen na een beweging).