Als je veel met internet en apps doet, zou ik voor de Samsung gaan omdat het scherm groter is. Wel elke dag opladen.
Als je veel bedrichten stuurt kan je goedkoop pingen bij de Blackberry.
Koop geen toestel met Windows Mobile en ook geen HTC (slechte ervaringen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou voor de Samsung Galaxy gaan. Ik heb er zelf even kort mee gespeeld, en het is een erg mooie telefoon (dun, mooi groot scherm, niet te zwaar).

Maar naast de hardware (het toestel) is ook nog het besturingssysteem belangrijk. Dat is Android bij de Samsung.

Android is een prima besturingssysteem en er zijn erg veel apps (kleine programma's) beschikbaar. Meer dan bij de Blackberry. De apps maken een telefoon ook erg waardevol.

Je kan ook nog de reviews bij Kieskeurig lezen, hier de pagina voor de Samsung: http://www.kieskeurig.nl/gsm/samsung/i9000_galaxy_s/reviews/897238/reviews

en hier de Blackberry: http://www.kieskeurig.nl/gsm/blackberry/9780_bold/reviews/947625/reviews

Succes met de keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Samsung Galaxy S is een telefoon die beter is op gebied van entertainment (apps, internet, video, muziek enz) en snelheid (schakelen tussen en opstarten van programma's). Het eerste vanwege het besturingssysteem en het laatste vanwege de 2 keer zo snellere processor dan die van de Blackberry.

De Blackberry is een telefoon waar je heel makkelijk berichten mee kan sturen, omdat het toetsenbord voelbaar is. Ik heb er ervaring mee dat een touchscreen toetsenbord minder makkelijk te bedienen is dan een echt toetsenbord om het zo maar even te noemen.

Daarnaast is uit sociaal oogpunt de Samsung ook stukken beter, want de Samsung heeft juist dingen, zoals apps, die je graag aan anderen zult laten zien, waardoor je jezelf niet afzondert als je met je telefoon aan het spelen bent. Bij een Blackberry zul je erg veel gaan pingen en zoals je dat op straat ook ziet, zijn die mensen dan gewoon in hun eigen wereld. Net of ze zitten te msn'en op hun telefoon.

Maar kijk zelf op de kieskeurig site om de telefoons te vergelijken bij de specificaties en zoek op wat voor doelgroep de telefoons hebben, dan kun je zelf bepalen welke telefoon het beste bij je past, want daar gaat het denk ik om ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blackberry Bold 9780! Heb deze telefoon zelf ook, er zitten nog een aantal kleine kinderziektes in OS 6 maar die zullen bij de volgende update waarschijnlijk wel verholpen zijn.

Samsung raad ik niet aan, het bedrijf staat bekend om de mankementen aan de touchscreentelefoons.