Wat zijn de criteria voor een smartphone?

Wanneer is een smartphone een smartphone? Aan welke eisen moet het apperaat voldoen om een smartphone genoemd te worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Ja hoe komen we daar achter.

Wacht ik typ het in op een niet nader te noemen zoekmachine, kijken of er een resultaat uit rolt met de definitie van een smartphone. Misschien is er wel een soort encyclopedie website waar over alle onderwerpen informatie te vinden is...

Ah kijk, gevonden, zie bron!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Haha :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en als je dat stuk leest weet je het nog niet helemaal. Smartphones worden vaak bediend via een aanraakscherm (touchscreen) Het gewicht van een smartphone is meestal tussen de 100 en 200 gram (de meest nutteloze constatering ooit). Er is ook niet echt een heel definitief antwoord over te geven in mijn ogen. Maar ik zie je graag een poging wagen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee klopt, er is volgens mij niet echt een definitie van een Smartphone. Het is meer een verkoop term
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nl.wikipedia.org/wiki/Smartphone had ik ook al gevonden maar gaf geen antwoord op mijn vraag... vandaar dat ik het hier vroeg...
Dat is een lastige vraag omdat de criteria steeds hoger worden, anders is binnenkort namelijk elke telefoon een Smartphone. De eerste telefoon die een smartphone werd genoemd de http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Simon had functies die nu vrijwel elke simpele telefoon heeft.

Op dit moment zou ik zeggen moet een Smartphone een mobiel OS draaien (Android, WP7, iOS, BBOS, SymbianOS e.d.) welke ervoor zorgt dat Apps van derden gedraaid kunnen worden en een internetverbinding kunnen leggen zowel via Wi-Fi als een mobielnetwerk (3G).

Wat je steeds vaker ziet is een touchscreen op een Smartphone maar dat kan je niet als breekpunt beschouwen omdat BB's ook zonder touchscreen zeker nog smartphones zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpele antwoord: Er zijn geen vaste criteria.

Smartphone is een marketingterm, de Treo 600 was de eerste smartphone en die had niet heel erg indrukwekkende specificaties.. http://en.wikipedia.org/wiki/Treo_600

Over het algemeen is een smartphone een toestel met veel mogelijkheden. Meestal een bekend OS als WebOS, Android, iOS. Volledige webbrowser, email, apps, e.d.