Is datapolice een goede vervanger voor mobielverzekeringen?

En is het ook betrouwbaar? Of is het beter om een mobiele verzekering te sluiten?

Toegevoegd na 51 seconden:
www.datapolice.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is feitelijk geen verzekering. Datapolice keert jou bij verlies of diefstal niets uit zo te zien, maar je mag wel betalen voor functies die grotendeels elders ook gratis zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Waar je rekening mee moet houden is dat het eigenlijk een stukje schijnveiligheid oproept. Als je de site van Datapolice goed bekijkt, dan geven ze aan dat je niets aan hun service hebt als je gsm-toestel geen dekking heeft. Nu ja, dat is precies wat professionele dieven die écht uit zijn op het stelen van je gsm doen; zodra ze je telefoon hebben, gaat de batterij en de sim-kaart eruit. Dus kun jij je telefoon niet meer opsporen omdat je telefoon geen verbinding met een gsm en gps netwerk kan maken. En die pincode op jouw telefoon die kraken ze later wel, maak je daar maar niet druk om.

Als ik je mag adviseren, dan zou ik in de Android market naar gratis alternatieven kijken zoals bijvoorbeeld 'Lookout Mobile Security'. Dit biedt nagenoeg dezelfde gratis functionaliteiten.

Dus concluderend: Nee, Datapolice is geen goede vervanger voor een specifieke verzekering. Definitie van een verzekering is dat er een uitkering is bij verlies of diefstal.

Datapolice levert alleen 'bewijzen' na verlies of diefstal, maar dan moet je je afvragen of de beelden, de geluiden en de gps-locatie voor bijvoorbeeld de politie een reden zijn om een huis binnen te gaan als volgens Datapolice ergens jou verloren of gestolen telefoon zou zijn.

Nee, ik denk dat je dan gratis voor de locatieservice via gps veel beter met een alternatief uit de voeten kunt. Via de bron kom je in de Android market uit. Aan je gebruikersnaam te zien zit je dan goed. Voor Apple is er ook genoeg van hetzelfde te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Datapolice is wel degelijk anders dan de gratis apps. Als je de website leest, zal je zien dat je met Datapolice en smartphone altijd terugvindt. Ook als er een nieuwe simkaart in gedaan wordt. Dat komt omdat Datapolice gekoppeld is aan het toestel en niet aan de sim en de opdrachten gaan via secure sms’en.

Het is zelfs zo, dat wanneer er een andere simkaart in je smartphone wordt gedaan, wordt het toestel geblokkeerd wordt en je ontvangt een melding op je persoonlijke web account. Hierin staat het nieuwe telefoonnummer van de mogelijke dief, zijn IMSI nummer (= SIM Identificatie nummer zoals bekend bij de operator) en de naam van de operator. Overhandig al deze vertrouwelijke en unieke informatie aan de politie en zij kunnen de dader gemakkelijk vinden. Als je verzekerd bent, moet je sowieso langs de politie om een proces verbaal op te laten maken.

En wat voor zin heeft het voor een dief om een toestel te stelen en vervolgens de batterij er uit te halen? Vroeg of laat wordt het toestel gebruikt en dus gevonden.
En oh ja, de locatieservice werkt niet alleen via gps, maar ook via WiFi en op basis van de zendmasten. Dus vinden is gegarandeerd.

WebCare Datapolice.

PS: Als je nog meer vragen hebt, stel maar raak.