Sim is beschadigt of geblokkeerd.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je sim geblokkeerd of anderzijds beschadigt is.

Verwijder je Simkaart en controleer de contacten, deze mogen niet beschadigt zijn.
Even heen en weer schuiven in je simslot kan ook wel eens helpen.
Plaats nu je simkaart, en start je toestel.
En kijk dan wat ze doet.

Geeft hij nog problemen dan probeer jou kaart in een ander toestel.

Probeer als je nog een sim hebt liggen ook eens om je samsung op te starten met die sim, indien het een gesimlocked toestel is dan natuurlijk wel eentje van de zelfde provider.

Dit natuurlijk om het één en ander uit te sluiten.

Mocht je tot 3 maal toe de verkeerde pin hebben gebruikt dan zou hij om je PUCK code vragen.
Dus daar ga ik niet van uit.

Mocht het dus wel je simkaart zijn, dan vervang deze.

Ligt het wel aan je toestel, dan controleer de simslot op onregelmatigheden ( alhoewel dit vrij zeldzaam is ).
Mocht het het laatste zijn dan bied dit toestel maar aan bij een service punt, want dan kun je er zelf weinig meer aan doen.

Ik kan helaas verder niets vinden over een Samsung 5810, dus ga ik van een doorsnee samsung smartphone uit.
Het bovenstaand is vrij basic en gaat vrijwel voor alle toestellen op.