Stel mijn vader krijgt na 2 jaar abonnement een nieuwe telefoon, kan ik deze dan overnemen?

Mijn vader mag bij kpn een nieuwe telefoon uitzoeken omdat hij zijn eigen al 2 jaar heeft. Mijn idee was nu dat ik deze telefoon overneem en dat ik dan een sim only abonnement afsluit en deze simkaart in de nieuwe telefoon doe. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
ik loop nu ook rond met de oude telefoon van mijn vader, werkt prima :D
hij moest alleen even simlockvrij gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan wel, je hebt wel kans dat er nog bestanden van je vader in blijven staan ( berichten, foto's o.i.d. dat had ik namelijk met het overnemen van het toestel van mijn man)
Maar als je alles er uit haalt dan is ie weer helemaal schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je op zoek zijn naar een sim-only, kijk dan eens naar Euphony (100% KPN netwerk) Dus zeer goed bereik, maar dat kan je vader je zeker ook vertellen. Sim only al vanaf 5,95 Mocht je nog vragen / interesse hebben, dan hoor ik graag van je. Ik kan je helpen bij zo'n sim-only. Bronnen:
- http://www.euphony.nl/site/telefonie/mobiel/particulier.php?id=&con=NEDERLAND%20(NL)

Antwoorden (2)

Over het algemeen zijn de telefoons die bij een abonnement geleverd simlock-vrij en kun je er gewoon je eigen simkaart in doen.
Als je het zeker wilt weten kun je het testen door nu alvast je eigen simkaartje in de telefoon van je vader te doen. Als alles werkt kun je het toestel gewoon overnemen. Als er wel een simlock op staat krijg je bij het aanzetten van het toestel de melding 'netwerk code' of 'sim geweigerd' of iets dergelijks. Als je dit te zien krijgt kun je de unlock code opvragen bij KPN. In de link hieronder staat hoe dat werkt bij KPN.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik heb even over het hoofd gezien dat je die nieuwe telefoon zou overnemen in plaats van de oude. Ik weet niet zeker of KPN toestellen met een abonnement simlock-vrij zijn. Zo niet, dan kun je altijd even met de klantenservice bellen of hij er al af kan.
Ik weet van tenminste één provider dat er een enkele keer per ongeluk een simlock staat op toestellen bij een abonnement. Die kan dan alsnog direct verwijderd worden.
Kan dit via KPN nog niet, dan kun je, zoals in de andere antwoorden staat, in een winkel de simlock laten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de nieuwe telefoon wilt overnemen dan moet je er vanuit gaan dat er juist wel een sim lock op zit. Als je daar een pre paid kaart in doet van dezelfde provider dan kun je daarmee ongestoord bellen. Van een andere provider zal je de telefoon sim lock vrij moeten maken. Daar zijn winkels voor. Maar op een beetje flinke markt staat altijd wel een kraam waar dat voor een paar euro kan. Kijk bij sim only wel uit waar je dat koopt . Bijvoorbeeld simpel heeft veel klagende klanten. Kijk maar eens op google. Succes