is het moglijk dat door een virus of malware mensen je camera kunnen inzien van je android telefoon?

Dus dat mensen je overal kunnen zien als je je telefoon in je hand hebt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat is mogelijk en is vergelijkbaar met wat men ook met een gewone webcam kan doen.
Niet alleen "cammen" maar ook kan je telefoon ongewild als afluisterapparaat gebruikt worden.
Vandaar dat in belangrijke ( lees gevoelige ) vergaderingen/besprekingen geen telefoons mee naar binnen mogen.
Hier was al een aantal jaren geleden al sprake van.
Zoek maar eens bij vriend google op 'roving bug'
Hier ook iets leuks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Covert_listening_device
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, theoretisch gezien is dat mogelijk. Bijvoorbeeld via een crappy app die op de achtergrond draait. Ik heb echter nog niet van zulke virussen gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yup, mn vriendin heeft t al gehad. Niet tof
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Theoretisch is het mogelijk, maar ik heb het nog nooit gezien. Het zou ook uitgebreid in het nieuws gekomen zijn wanneer daar sprake van zou zijn.

Verder heb je het natuurlijk helemaal zelf in de hand. Wanneer je geen troep installeert, is er niets aan de hand en loop je dat gevaar niet.