Hoe krijg ik mijn Samsung Galaxy Ace GT-S5830 weer aan de praat?

Laatst toen ik mijn mobiel wilde aanzetten bleef hij hangen bij het Samsung teken. Op internet vond ik een paar oplossingen. Via het Samsung programma kies zou ik mijn mobiel kunnen herstellen. Mijn mobiel bleef echter hangen op "verbinding maken". Ook zag ik dat ik via het programma odin mijn mobiel zou kunnen flashen en hem laten werken. Maar toen ik dit had gedaan werkte hij nog steeds niet. Is er iemand die nog een verklaring/oplossing weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het enige wat inderdaad nog rest is een factoryreset.
Troost je, daarvoor hoef je toestel niet in zijn geheel opgestart te worden.
Gewoon de homeknop indrukken en ingedrukt houden, tegelijkertijd druk je de aanknop in.
Zodra er enig teken van leven komt kan je de aanknop loslaten en pas daarna de homeknop los laten.
Nu kom je in de herstelconsole.
In dit menu kun je scrollen met je volumeknop, bevestigen doe je met je homeknop.
Scroll naar "wipe cache partition" en druk op de homeknop.
Eventueel dien je deze nogmaals te bevestigen.
Daarna doe je weer hetzelfde maar dan ga je naar "wipe data/factory reset.
Ook dit dien je een paar maal te bevestigen.
Hierna ga je naar "reboot system now" en is de klus geklaard.
Tenminste als het goed is

Een woord van advies, laat Kies voor wat het is en doe je Firmware Updates alleen maar met Odin.
Je dient dan wel je eigen firmware te zoeken, maar dat is bij Sammobile.com geen probleem.
Kies is leuk voor je sim en media management, maar voor de rest is het een hopeloos iets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan het volgende proberen:

- je batterij eruit halen, er weer in doen en opnieuw opstarten. Dat is iets wat ik zelf vaak doe als mijn telefoon blijft hangen, of vastloopt (want dat is bij jou telefoon dus ook gebeurt).

OF als allerlaatste optie

- je kan je telefoon resetten, naar fabrieksinstellingen. JE bent dan wel ALLES kwijt wat je erop heb gezet. En je telefoon is dan zoals je hem kreeg toen je hem kocht.

> instellingen > privacy > standaardgegevens herstellen > (eventueel ook sd kaart formatteren, maar dan ben je wel ALLES kwijt) > telefoon resetten.

telefoon weer aanzetten, alles opnieuw instellen.

SUCCES

Toegevoegd na 1 minuut:
ps, je bent zowiezo alles kwijt als je je telefoon reset... dus wat je op je telefoon heb gezet, inclusief telefoonnummers e.d., dus zorg ervoor dat ze op je simkaart staan opgeslagen. SD-kaart formateren is een optie en niet verplicht.

Toegevoegd na 36 minuten:
en als dat ook niet werkt, zou ik terug gaan naar een telefoonzaak en bij hun je vraag voorleggen. zij hebben er toch het meeste verstand van (vaak).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn accu er uit halen en er weer in doen heb ik al meerdere keren geprobeerd en dit werkte niet. Ook zou ik het er best wel voor over hebben om mijn mobiel te resetten maar ik krijg mijn mobiel helemaal niet meer aan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oohw... nou dan zou ik eens naar de winkel gaan met je verhaal, daar zijn ze vaak wel bereid om je ermee te helpen...