Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Samsung Galaxy Ace s5830i rooten, wat gebeurt er dan?

Hallo ik heb een Samsung Galaxy Ace s5830i , ik wil hem rooten, maar verlies ik na de update al mijn apps, foto's, etc? Alvast bedankt.

Meer info over mijn Ace-i

Android 2.3.6
Baseband S5830iXXLD2
Kernel 2.6.35.7 dpi@DELL134 #1
Buildnummer GINGERBREAD.XXLD3

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
678

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij het rooten van je telefoon verlies je helemaal niets. Het enige wat je doet is je toestel alle 'permissies' geven om te doen wat je wilt. Oftewel je telefoon wordt ontbonden van alle blokkades die Android normaal heeft. Hiermee kun je bijvoorbeeld een custom-rom installeren. Iets wat Android je niet toelaat zonder het vrijgeven dmv rooten.

Volg een handleiding om je toestel te rooten en volg alles goed op, dan kan er niets gebeuren.

Dus je verliest geen media, Apps of andere dingen. Rooten moet je zien als een slotje dat wordt geopend op je telefoon.

Wat je wel verliest:

- OTA updates (Over The Air updates)
- Garantie (meestal) (maar als er problemen zijn met je toestel kun je altijd nog un-rooten en gebruik maken van garantie)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding