wat is het verschil tussen een tablet en een smartphone?

Wat is nu precies het verschil tussen een tablet en een smartphone?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Een belangrijk verschil is dat een telefoon primair bedoeld is om mee te bellen, en je kan er ook nog mee internetten e.d.
Een tablet is juist bedoeld om mee te internetten, apps op te zetten e.d.
Als het al aanwezig is, dan is de belfunktie bij een tablet maar een bijzaak.

Door dat funktie-verschil merk je vaak ook een verschil in grootte op. Telefoons zijn over het algemeen kleiner van formaat (al naderen sommige tegenwoordig die van tablets wel een beetje)
Hét verschil is niet te noemen aangezien beide apparaten op meerdere vlakken van elkaar verschillen. De mogelijkheden verschillen van elkaar en daarnaast ook het gebruik. Zo kan je met elke smartphone bellen, sms-en en mobiel internetten via 3G of 4G mobiel internet (via je telecomprovider). Tablets hebben de functie om te bellen en SMS-en standaard niet en ook mobiel internetten is niet op elke tablet mogelijk.
Het toch wel belangrijkste verschil zit hem in de afmetingen van de apparaten. Een tablet is vaak groter, een smartphone makkelijker mee te nemen door de kleinere afmetingen.
Voornamelijk het gebruiksmoment is dus bepalend of een tablet of smartphone handiger is.