wat is het verschil tussen een processor met 1,4 ghz en 1,8ghz?

bij gebruik van een smartphone, is er een groot verschil tussen deze processors? wat precies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (3)

De 1.8GHz kan iets sneller rekenen en dus sneller taken uitvoeren. Voor een snellere gebruikservaring is ook de hoeveelheid RAM (werkgeheugen) van belang. Dat zorgt er hoofdzakelijk voor dat je snel tussen programma's kunt wisselen. Overigens moet je niet alleen naar het aantal GHz kijken, maar ook naar het aantal kernen (cores). Hoe meer kernen, hoe meer de processor tegelijkertijd kan berekenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat hier om berekenings/verwerkings snelheid.

Een processor is een beetje te vergelijken met een trechter, ja ja dat klinkt raar maar toch gaat dit op.

1.8Ghz heeft een grotere "doorgang" aka snelheid dan een 1.4Ghz

De 1.4Ghz en de 1.8Ghz zullen als ze weinig te doen hebben dus niet bijster veel van elkaar verschillen maar verhoog de invoer (zwaardere toepassingen, meer programma's open etc.) en de 1.4Ghz kan de hoeveelheid niet aan en loopt sneller over (wordt langzaam) Zolang een programma dus niet veel data verwerkt merk je het dus niet maar laadt je bijvoorbeeld een filmpje in dan zal de 1.8Ghz door de grotere opening dit met meer gemak doen dan de 1.4Ghz die steeds moet wachten tot er genoeg door de trechter is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De processor van 1.8 GHz is in theorie 1.28 X sneller dan die van 1,4 GHz. De vraag is of je dit daadwerkelijk merkt? Bij bellen en sms'en zul je geen verschil merken. Bij andere applicaties op de smartfoon mogelijk iets. Vraag je ook af of dit opweegt tegen het prijs verschil.