Wat is de logica van de DCIM submapjes bij back-up van foto's van IPhone naar PC?

Als ik mijn iPhone aansluit op de PC om de foto's naar m'n PC te kopiëren dan kom ik uit bij de map DCIM, met daarin heel veel submapjes (heb veel foto's op m'n iPhone). De logica in deze submapjes ontgaat mij echter volledig waardoor ik bij elke Back-up enorm lang bezig ben om uit te zoeken welke al op de PC staan en welke niet. Op deze manier duurt het veel te lang en ben ik bang dat ik veel foto's 'oversla'. Is er een logica in deze submapjes te ontdekken?

Het liefst wis ik na een Back-up al deze mapjes zodat ik een volgende keer makkelijker kan back uppen, maar ik neem aan dat alle foto's ook op mijn iPhone worden gewist als ik dit doe?

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een standaard voor digitale camera's, en voor de ondersteuning van bijvoorbeeld printers met USB-aansluiting is dit zo geregeld.

Antwoorden (1)

Er zit ook geen menselijke logica in, deze foto's staan met bestandsnaam in een sql database op je iphone. Er komt pas structuur in als je programma's zoals iTunes of iPhoto gebruikt.

Zo direct aansluiten op je PC kom je in een chaos met allemaal onherkenbare bestandsnamen, het is ook niet de manier om je iphone te koppelen, maar vanwege neerwaartse compabiliteit met digitale camera's is dit zo gedaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als jij mapjes uit de backup map gaat verwijderen dan verdwijnen de foto's niet van je iphone, pas bij een synchronisatie met itunes kijkt hij wat er al op je PC staat en wordt die content synchroon gehouden.