waarom hebben niet alle iphone 4s telefoons IOS 8?

Ik wil een nieuwe telefoon kopen en ik heb ook even gekeken naar een iPhone 4s. Het lijkt me een fijne telefoon, maar ik snap niet helemaal welk besturingssysteem er nou op kan draaien. Want sommige 4s iPhones worden verkocht met IOS 8 en sommige met oudere versies. Maar het lijkt mij dat als je de mogelijkheid hebt om IOS 8 te downloaden dat je dat ook doet. Maar hoe zit dat: de iPhone 4s en IOS?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.iphoned.nl/videos/ios-8-op-iphone-4s/ Zou ik even kijken. Nieuw OS op oude hardware is niet altijd een vooruitgang.

Het beste antwoord

Je kan gewoon IOS 8 downloaden voor je iPhone 4s. Wel is het verstandig om hem te downloaden wanneer de iPhone verbonden is aan je computer. Anders bestaat de kans dat je ineens gegevens kwijt raakt, zoals telefoonnummers.

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik zou alleen wel nagaan of je echt een iPhone 4s met IOS 8 wilt. Sommige toestellen functioneren prima met IOS 8, maar andere ondervinden grote problemen aan die update. Je kan denk ik beter er eentje met IOS 7 kopen, zodat je altijd nog kan updaten. Als je er eentje met IOS 8 koopt, kan je niet meer terug naar een oudere update.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die laatste zin van je is niet helemaal waar, ik ben nog van de don't fix it if it ain't broken' benadering...updaten is niet zaligmakend en waar mr. tomaat terecht reageert is iOS8 op een iPhone4s niet zo snappy zoals ik dat heb op m'n iPhone5s. iOS6 is de perfecte release voor een 4s.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, en kan je een update van IOS8 ook ongedaan maken? En ik twijfel ook een beetje tussen 4S en 5S omdat ik bang ben dat de volgende IOS updates ook niet geschikt zullen zijn. En dat die van 4S dan langzaam veroudert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De 4s is de laagste die nog 8 support en dat al slecht. Dus als je ooit hoger wil is de 4s niet de keuze. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_iOS_devices
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, er is een korte periode die nogal verschilt bij het uitkomen van een nieuw IOS dat de voorgaande versie unsigned worden en je dus niet meer terug kun vallen op de voorgaande release. Met Tiny umbrella kon tot voorheen je SHSH-Blobs bewaren en fungeerde tiny umbrella als servertje om de digitale handtekening gefalsificeerd te ondertekenen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb even moeite te begrijpen wat je hier mee zegt (gebruik geen iOS). In praktijk komt het erop neer dat je niet terug kunt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja Apple ondertekent de voorgaande release niet meer na een week of zo wanneer Apple een nieuw iOS uitgeeft. Tijdens installatie wordt gecontroleerd of die versie wel op de telefoon mag, zolang Apple de release ondertekent kan het daarna krijg je error 3014 o.i.d. De applicatie Tiny Umbrella fungeert dan als ondertekenserver mits je de SHSH Blobs(soort certificaat) hebt bewaard van de voorgaande release.
Hallo, splinternieuwe Iphone 4S. ( 2 weken oud) nu gedownload IOS 8.1, geen enkel probleem. Wel via thuis Wifi gedownload. Zeer tevreden! Groet Ludgardon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoeveel gb/mb/kb hou je nu over voor Apps , foto's e.d?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is ook geen probleem om iOS8 erop te zetten, ermee werken wel...je gaat na een tijdje ergeren aan de stroperigheid. Nu is ie nog lekker leeg en alles fris maar gaandeweg wordt het steeds erger...
waarschijnlijk ligt het aan het verschil in de iPhone 4 en de iPhone 4s deze 2 zien er eigenlijk precies het zelfde uit op het streepje recht op de iPhone na 1 verschil op de iPhone 4 kan geen IOS 8 maar op de iPhone 4s wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige nadeel van de iPhone 4s is dat hij vaak alleen nog maar met 8GB te verkrijgen is. En die raakt echt heel snel vol, er word al bijna 2GB aan software opgenomen.

Wil je dan nog een beetje goede apps en muziek..

iOS 8.1 is prima, je kan gewoon blijven bijdownloaden